پاورپوینت نمونه موردینمونه موردی استادیوم

تحلیل و بررسی ضوابط طراحی استادیوم

کد محصول:p75

با تحلیل و بررسی ضوابط طراحی استادیوم در ارسی همراه شما هستیم؛ کلمه «استادیوم» از کلمه یونانی «stadion» مشتق شده که پیش از هر چیز به واحد قدیمی طول اشاره داشت که بر حسب شرایطِ محلی بین ۱۷۷ و ۱۹۲ متر متغیر بود. مفهوم این اصطلاح تا زمین بازی کلی مسابقات نیز بسط یافت، یعنی زمین مسابقه همراه با ردیف های تماشاچیان در اطراف آن. در آن زمان یونانیان اصطلاح «stadion» را به تمام زمینهای ورزشی که به شکل مربع مستطیلهای کشیده با امتدادهای نیم دایره بودند اطلاق کرده و بعدها از این واژه برای اشاره به زمین بازی سایر انواع وقایع ورزشی استفاده میکردند.

ظرفيت استاديم بايد بر اساس جمعيتي که از آن استقاده خواهند نمود محاسبه گردد. در ايران استاديوم فوتبال صرفاً جهت تماشاگران مرد در نظر گرفته مي شود. همچنين گروه هاي كمتر از 10 و بالاتر از 50 سال را از تماشاگران مسابقات حذف مي كنند.

 در ساير گروه هاي سني با توجه به ميزان فراغت و علاقه افراد درصدهاي مناسب را براي حضور مردم براي تماشاي مسابقات در نظر مي گيريم. استاديوم با توجه به اينكه بزرگترين حجم مجموعه خواهد بود، بايد در قلب مجموعه و در مکاني قرارگيرد كه با ورودي اصلي مجموعه ارتباط مستقيم داشته باشد و در راستاي محورهاي اصلي سايت باشد.

باید توجه داشت که استادیوم از زمانهای دور با تمام مشکلات تکنولوژیک که برپایی این ساختمانهای عظیم نظیر استادیوم المپیک در یونان و کلوزئوم در شهر رم ایتالیا در آن دوره با آن روبرو بودهاند به عنوان مهمترین کار عظیم ساخت بشر مورد توجه قرار داشتهاند. در قرن گذشته هم جامعه بشری چنین نیازی را حتی در زمان جنگ جهانی دوم انکار نکرد.

در زمان جنگ جهانی دوم و در جریان فاجعهای که هم در اروپا با آن درگیر بود، بازسازی استادیوم برلین از طرف مردم آلمان و جهان مورد استقبال قرار گرفت. به علت همین احساس نیاز، دولتها در طول تاریخ هزینه سنگین ساخت چنین استادیومهایی را پذیرفتهاند هرچند امروزه بازگشت سرمایه و سود آن روندی چندین ساله دارد اما چون برپایی استادیومها جزئی از الزامات فرهنگی جامعه است متخصصان برای این مشکل نیز راهحلهای مفیدی یافتهاند که اگر بازگشت سرمایه صددرصد نباشد لااقل مقدار مناسبی از آن جبران گردد.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: بررسی ضوابط طراحی استادیوم
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 65
  • حجم فایل: 4مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

بررسی ضوابط طراحی استادیوم، دانلود پاورپوینت بررسی ضوابط طراحی استادیوم، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، معماری و عمران، پاورپوینت بررسی ضوابط طراحی استادیوم، پاورپوینت نمونه موردی، معماری و سازه، پاورپوینت ضوابط طراحی استادیوم، پاورپوینت طراحی استادیوم، پاورپوینت استادیوم، ضوابط طراحی استادیوم، بررسی ضوابط طراحی استادیوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا