پاورپوینت نمونه موردیپاورپوینت تحلیلی و تئوری معمارینمونه موردی فرهنگسرانمونه موردی مجموعه فرهنگی

تحلیل و بررسی معماری مرکز فرهنگی دزفول

کد محصول: p134

با تحلیل و بررسی معماری مرکز فرهنگی دزفول در ارسی همراه شما هستیم؛ مجموعه بی نظیر مجتمع فرهنگی دزفول با معماری مدرن و با الهام گیری از معماری سنتی دزفول توسط معمار بزرگ ایرانی، «فرهاد احمدی»، در دهه ۶۰ طراحی شد. ساخت این مجموعه در سال ۱۳۷۲ به پایان رسید. این مجموعه به دلیل طراحی و ساخت تحسین برانگیز، یکی از بناهایی است که همواره الگوی پژوهشگران به ویژه دانشجویان معماری سرتاسر کشور بوده است.

نگاه مفهومی به فضا، متن‌گرایی و گرایش به مفاهیم بنیادین معماری پایدار جزو دغدغه‌های طرح‌های معماری فرهاد ‌احمدی است. او به سال 1329 خورشیدی در شهر آبادان به دنیا آمد، در سال 1356 خورشیدی از دانشکده‌­ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته‌­­ی معماری فارغ‌التحصیل شد و در سال 1360 خورشیدی به عضویت هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی درآمد. احمدی فعالیت حرفه‌ای خود را از دهه‌ی 60 خورشیدی با ساخت مجموعه‌های مسکونی و خدماتی در مناطق محروم استان خراسان و بازسازی مناطق جنگی شروع کرد.

از نظر فرهاد احمدی معماری سنتی ایران به واسطه­‌ی نوع نگرش به انسان و محیط، زمینه­‌ی ارزشمندی دارد که با نگرش به ویژگی‌های بنیادین این معماری می‌توان آنها را در معماری معاصر به کار برد. گرایش عمده‌­ی فعالیت­‌های اخیر فرهاد احمدی را می‌توان با عنوان کلی “معماری پایدار” نامید. اما این نکته را نباید فراموش کرد که مباحث دوره‌­ی ‌اول کاری وی در جای جای پروژه‌های دوره­‌ی‌‌ دوم او نیز دیده می‌شود.

این بنا جایزه بین المللی جشنواره معماری نروژ را از آن خود کرده است. حوضچه هایی با طراحی خاص همراه با محوطه باز و فضای سبز دلنواز این مجتمع به خصوص با محوطه سازی که در سال‌های اخیر در آن صورت گرفته است، همچنین موزاییک کاری‌های خاص و زیبای آن، همه و همه بر این احساس خوشایند می‌افزاید و شنیدن این تعریف ها، هر فردی را مشتاق دیدن آن می‌کند.

مرکز فرهنگی-سینمایی دزفول در سال 1366 خورشیدی طراحی و بین سال­‌های 1367 و 1372 خورشیدی ساخته شد. مساحت زیربنای این مرکز در حدود 5000 متر مربع و محوطه‌‌ی آن در حدود 10.000 متر مربع است. اسکلت ساختمان فرهنگسرا ترکیبی از فولاد و بتن مسلح می‌باشد که در بخش‌های داخلی نیز نمایان است.
این مرکز عمدتاً شامل چهار بخش متمایز به ترتیب اولویت و اهمیت زیر است: 1. بخش ارائه‌ی آثار، شامل دو تالار کوچک و بزرگ نمایش، فضای انتظار و صحنه‌ی نمایش نمایشگاه‌ها؛ 2. بخش اطلاعات، شامل کتاب‌خانه و اطلاع رسانی؛ 3. بخش آموزش، شامل دو مدرسه‌ی هنرهای سنتی و هنرهای تصویری؛ 4. بخش خدمات، شامل فروشگاه‌ها، چای­خانه‌ی سنتی، نمازخانه و فضاهای عمومی جهت گردهمایی هنرمندان و هنردوستان.

ساختار طرح بر مسیر حلزونی و چرخان استوار بود که همراه با حرکت آب، از یک حیاط مربع بر سطح زمین آغاز می‌شد و با چرخشی از درون یک مخروط معکوس شفاف، روی شیب‌رویی مدور به حیاطی هشت ضلعی در عمق زمین می‌رسید، تا با ایهام، داستان گذار انسان را از جهان مادی به بهشت همانندسازی کند. نقشه ساختمان از یک پردازش شمسه در سه بعد به دست آمده است و بادگیرهای چهارگانه پران در اطراف این حیاط بهشتی، نگاه به آسمان را تشدید می‌کرد. در این طرح پشت بام‌های ساختمان، جزیی از محوطه و تداوم درون ساختمان به بیرون تلقی شده و بدنه ساختمان به صورت لایه‌دار به تدریج عرصه‌های درونی باز و بسته را تعریف می‌کند

3box

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره های ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ _ ۰۹۱۰۱۶۸۸۸۶۱ از طریق تلفن، واتساپ و یا تلگرام با ما در ارتباط باشید.

———————————————————————————–

مشخصات محصول:

  • نام محصول: بررسی معماری مرکز فرهنگی دزفول
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 50
  • حجم فایل: 11مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیانبررسی معماری مرکز فرهنگی دزفول، دانلود پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگی دزفول، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگی دزفول، پاورپوینت معماری مرکز فرهنگی دزفول،  مرکز تفریحی و سرگرمی، احیای فرهنگ اسلامی، کتابخانه، پاورپوینت نمونه موردی، دانلود فرهنگسرا، بررسی معماری مرکز فرهنگی دزفول

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا