پاورپوینت نمونه موردی

تحلیل و بررسی مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو

کد محصول: p149

با تحلیل و بررسی مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو در ارسی همراه شما هستیم؛ مرکز ژرژ پمپیدو (به فرانسه: Centre Georges-Pompidou) نام مؤسسه هنری و فرهنگی است که در سال ۱۹۷۷ به‌نام ژرژ پمپیدو رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس برپا شد. این گالری بزرگ‌ترین موزۀ هنر مدرن در جهان است که ۱۷۷۰۰ متر مربع سطح زیربنا دارد.

این مرکز شامل موزه ملی هنر مدرن، مرکز طراحی صنعتی، اداره توسعه فرهنگی است. نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی نیز همیشه در آن برپا است. دو ارگان مهم دیگر یعنی کتابخانه عمومی مرجع و بنیاد پژوهش و هماهنگی موسیقی و آکوستیک نیز بخشی از این مرکز است. ژرژ پمپیدو رئیس جمهوری وقت فرانسه پس از بنیانگذاری موسسه پژوهش‌های تطبیقی، مدیریت آن را به پیر بولز آهنگساز و مولف پیشروی فرانسوی سپرد. اندیشه ابتدایی بولز در موسسه، گسترش پژوهش در زمینه منابع نوین صوتی، آموزش آزاد و کمک به شکوفایی نسل جوان آهنگساز بود.

اولین ساختمان ساخته شده به سبک «های‌ تک» (High-tech) بیش از هر چیز شبیه به اسکلت بدون پوست و گوشت یک جانور بود. به نظر پیشگامان معماری‌های تک، روح زمان (zeitgeist) ما تکنولوژی پیشرفته است. از نظر آن‌ها معماری هم یکی از اقلام صنعتی مثل موبایل و لپ‌تاپ است پس باید شیوه‌ها، مصالح و تکنولوژی جدید در همه‌‌ی ظواهر آن بروز پیدا کند. ساختمان‌های سبک های‌تک سمبلی از تکنولوژی هستند و نمی‌شود گفت فقط از آن به ساده‌ترین و مفید‌ترین شکل ممکن استفاده می‌کنند. در مقایسه با ساختمان‌های ساخته شده در مدرنیسم اولیه ساختمان‌های «های‌تک» واقعا ماشین هستند، هم از ماشین الهام می‌گیرند و هم از تکنولوژی‌های آن استفاده می‌کنند. شباهت به ماشین برای این معماران یک کنایه نیست بلکه به واقعیت تبدیل شده است.

در واقع ریچارد راجرز ساختمان را به یک گزارش کار یا گزارش آزمایشگاه کاملاً علمی تشبیه می‌کند که آنقدر شفاف نوشته شده است که هر محقق و دانشمندی در هر زمان و مکانی با نگاه کردن به آن می‌تواند آن آزمایش یا فرآیند علمی را طی کند. بنای ایدئال او بنایی بدون روز و راز است. بنایی قابل تکرار، محاسبه و بازسازی.

در این ساختمان جنجالی، تمام لوله‌کشی‌ها و کانال‌های تهویه هوا و سیم‌کشی برق در بیرون ساختمان و در معرض دید قرار دارد. حتی تیرها و ستون‌های سازه ساختمان نیز همگی دیده می‌شود. منتقدان آن را به انسانی شبیه دانسته‌اند که دل و روده‌اش بیرون از بدن قرار دارد. ۳۱ ژانویه سال ۱۹۷۷، این مرکز فرهنگی هنری که شامل موسسه پژوهش‌های تطبیقی آکوستیک موسیقی و موزه ملی هنرهای مدرن و مرکز طراحی صنعتی و کتابخانه‌ای به مساحت ۱۵ هزار مترمربع در سه طبقه و ۱۰ کیلومتر قفسه‌بندی کتاب و نشریات با حضور رییس جمهور وقت، والری ژیسکاردستن و رییس کتابخانه، سگن، رسما افتتاح و بازدید عموم و استفاده از سالن مطالعه از دوم فوریه محقق شد.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 35
  • حجم فایل: 7مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

تحلیل و بررسی مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو، دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، پاورپوینت تحلیل و بررسی مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو، پاورپوینت مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو، پاورپوینت نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو، تحلیل و بررسی مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو، تحلیل و بررسی مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو، دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، پاورپوینت تحلیل و بررسی مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو، پاورپوینت مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو، پاورپوینت نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو، تحلیل و بررسی مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو، ریچارد راجرز، رنزو پیانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا