پاورپوینت نمونه موردی

تحلیل و بررسی طراحی مجتمع مسکونی سبز شهر بوردو فرانسه

کد محصول: p162

نگاهی به طراحی مجتمع مسکونی سبز شهر بوردو فرانسه نشان می دهد که حوزه معماری مدرن در دنیا چاره ای جز قدم گذاشتن به سمت حمایت از محیط زیست آن هم با توجه به شرایط بد آب و هوایی شهرهای بزرگ را نداشته است.

در این میان طراحی مجتمع مسکونی سبز شهر بوردو فرانسه توسط دو معمار بنام سو فوجیموتو – لایسن راسل خود نشان از اثبات پذیرش این واقعیت اصولا منطقی در دنیای معماری امروز است که مورد توجه معماران و طرفداران محیط زیست قرار گرفته است.

به دنبال رشد شهرنشینی در ایران تامین مسکن به یکی از مشکلات شهرها تبدیل شده است. نکته ای که در بررسی ایجاد مجتمع مسکونی بخصوص در شهرهای کوچک اهمیت دارد توجه با اصول و معیارهای شهرسازی در برنامه ریزی وطراحی مجتمع های مسکونی است.

لازم است توجه شود که مسکن چیزی بیش از یک سرپناه است معمولاً بیان کننده شرایط اجتماعی، زیباشناسی، فرهنگی و اقتصادی حاکم بر جامعه است. و نیز عدم توجه به نظام شهری و نحوه پراکندگی مراکز شهری و رشد شهرنشینیبه گسیختگی و عدم انسجام در ساختار فضایی منجر می شود. ایجاد مجتمع های مسکونی به معیارهای برنامه ریزی شهری و طراحی مجتمع های مسکونی نیاز دارد.

 نتایج بررسی ها نشان می دهد که تراکم پایین و وجود فضاهای باز و سبز محیط مسکونی مطلوب تری را فراهم می سازد. و اثرات آن بر کیفیت محیط مسکونی باعث برتری آن می شود. و نیز برای ایجاد فضای مناسب و مطلوب زندگی و تامین خدمات و تسهیلات رفاهی معیارهای شهرسازی و طراحی مورد نیاز بر اساس اقلیم در نظر گرفته شود .

پروژه ی مجتمع مسکونی پارامتریک بوردو، در حالی باید در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع به اجرا درآید که این مجتمع متشکل از ۴ ساختمان که فضاهای خالی آنها طبق طراحی انجام شده با باغ و فضاهای سبز عمودی پر می شود.

بد نیست بدانید که طراحی این مجتمع مسکونی سبز و چوبی با ارتفاع کلی ۵۰ متر توسط این معماران انجام  که به عبارتی دیگر طراحی این مجتمع پارامتریک – canopia با در نظر گرفتن بخش های تجاری و اداری در کنار واحد های مسکونی، انجام و در نوع خود به زیبایی هر چه بهتر ارائه شده است.

بخش های تجاری این مجتمع سبز نیز در طبقات پایینی جای گرفته و هر چه به سمت قسمت های بالایی مجتمع مسکونی سبز شهر بورد و فرانسه پیش می رویم، بالکن ها بزرگ تر می شوند که فضایی را برای پرورش گیاهان مختلفی که با طراحی خاصی نظم گرفته اند فراهم می کنند. البته فضاهای سبز در معماری بدین منظر دارای زیبایی خاصی هستند که علاوه بر ارتباط بصری عمودی، به صورت افقی نیز در ارتباطی خاص با فضاهای مسکونی هستند .

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی طراحی مجتمع مسکونی سبز شهر بوردو فرانسه
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 27
  • حجم فایل: 7مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

تحلیل و بررسی طراحی مجتمع مسکونی سبز شهر بوردو فرانسه، دانلود تحلیل و بررسی طراحی مجتمع مسکونی سبز شهر بوردو فرانسه، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، پاورپوینت تحلیل و بررسی طراحی مجتمع مسکونی سبز شهر بوردو فرانسه، پاورپوینت طراحی مجتمع مسکونی سبز شهر بوردو فرانسه، پاورپوینت نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، پاورپوینت مجتمع مسکونی سبز شهر بوردو فرانسه، عمران، معماری، فناوری معماری، مجتمع مسکونی، طراحی مسکونی، معماری پایدار، معماری سبز، طراحی مجتمع مسکونی سبز، شهر بوردو فرانسه، تحلیل و بررسی طراحی مجتمع مسکونی سبز شهر بوردو فرانسه، معماری مدرن، طراحی مجتمع مسکونی سبز شهر بوردو فرانسه، حمایت از محیط زیست، دنیای معماری امروز، تحلیل و بررسی طراحی مجتمع مسکونی سبز شهر بوردو فرانسه، طراحی مجتمع مسکونی سبز شهر بوردو فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا