پاورپوینت نمونه موردی

تحلیل و بررسی مجتمع مسکونی نیاوران

کد محصول: p170–

طراحی و ساخت مجمتع مسکونی نیاوران حاصل تلفیقی از هنر معماری و حفظ طبیعت است، چرا که با وجود ساختن این بنای مسکونی در فضای شهری حتی یک درخت برای احداث آن قطع نشده است.طراحی این مجتمع به گونه‌ای بوده است که به محیط طبیعی پیرامون خود آسیبی نزده و زندگی شهری با کمترین صدمه به محیط طبیعی پیرامون خود وصل شده است.

این مجتمع مسکونی ۶ طبقه در نیاوران، بخش شمالی تهران، در ترکیب با درختان موجود در سایت طراحی شده است و سعی به آوردن درختان و نزدیک به زندگی انسان. مفهوم طراحی اولیه بر اساس از جمله درختان موجود در محل ساختمان و با توجه به محور اصلی درختان درونی، جرم ساختمان را به ۲ بخش اصلی تقسیم شد.

معمار پروژه: زمین مورد نظر مجموعه مسکونی نیاوران در مجاورت خیابان نیاوران( اصلی ترین شریان شمیران) قرار گرفته است. شمیران منطقه ایست در دامنه البرز که تا 40 سال پیش به جهت برخورداری از باغات فراوان و هوای مناسب محدوده ییلاقی تهران بوده و تا کنون نیز تعداد زیادی از درختان کهنسال در این منطقه باقی مانده است.

در زمان مراجعه کارفرما به مشاور نزدیک به 120 درخت (حدود 60 ساله) در زمین وجود داشت که جهت ساخت و ساز، شهرداری مجوز قطع قریب به 45 اصله آن را که در محدوده 60 درصد قرار گرفته بودند را صادر کرد.

 مشاور با توجه به ارزش درختان سایت، تلاش نمود که کارفرمای طرح را مجاب کند که از حق سطح ساخت مورد تائید شهرداری چشم پوشی نموده و به جهت حفظ درختان و جلوگیری از قطع آن سطح ساخت را از 13,000 متر به 11,000 متر مربع کاهش دهد به این ترتیب حفظ درختان در طراحی این مجموعه در اولویت اول قرار گرفت.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی مجتمع مسکونی نیاوران
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 43
  • حجم فایل: 3مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

تحلیل و بررسی مجتمع مسکونی نیاوران، دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی مجتمع مسکونی نیاوران، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، پاورپوینت تحلیل و بررسی مجتمع مسکونی نیاوران، پاورپوینت مجتمع مسکونی نیاوران، پاورپوینت نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، پاورپوینت مجتمع مسکونی نیاوران تهران، عمران، معماری، فناوری معماری، طراحی مسکونی، پاورپوینت مجتمع مسکونی، مجتمع مسکونی نیاوران، تحلیل و بررسی مجتمع مسکونی نیاوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا