پاورپوینت نمونه موردینمونه موردی مجتمع مسکونینمونه موردی ویلا

تحلیل و بررسی خانه دومینو لوکوربوزیه

کد محصول: p208 

در این پاورپوینت با تحلیل و بررسی خانه دومینو لوکوربوزیه در ارسی همراه شما هستیم، این خانه نخستین پیشگونه و مدلی است که سکوی فیزیکی خانه سازی انبوه را در بر می‌گیرد. نام این خانه ترکیب و جناسی است از اشاره به کلمهٔ دوموس که در لاتین به معنای خانه و تکه‌های بازی دومینو است زیرا نقشهٔ طبقه شباهت زیادی به این بازی دارد و همچنین واحدها مانند قطعات بازی دومینو در کنار هم ردیفی از خانه‌ها را با این الگو تشکیل داده‌اند.

این مدل نشان دهندهٔ یک نقشهٔ طبقهٔ باز است که عبارت است از تخته سنگ‌های بتونی که مقدار کم و باریکی از آن‌ها است، تقویت‌کننده ستون‌های بتونی در اطراف لبه‌ها است. همراه با یک راه‌پله که امکان دسترسی به هر یک از قسمت‌ها را می‌دهد. چارچوب و هدف کلی خانه دومینو لوکوربوزیه این بوده که طبقه‌ها کاملاً مجزا و مستقل باشند و به آن‌ها آزادی طراحی شکل و طرح داخلی آن‌ها نیز داده شود. این مدل باعث حذف دیوارهای حمال و میله‌های نگه دارندهٔ سقف شده‌است.

خانه دومینو در کشور فرانسه در تاریخ ۱۹۱۷ – ۱۹۱۵ میلادی ساخته شد که برای اولین بار از اسکلت و کنسول استفاده شد. و دیوارها دیگر نقشی در ایستایی و سازهٔ ساختمان نداشته‌اند. فرم کلی پروژه مستطیل شکل است و کاربرد ستون‌های بستی برای نگهداری سقف و کف بدون اتکا به دیوارهای باربر بصورت کامل نشان می‌دهد. در این اثر لوکوربوزیه، معماری به اساسی ترین عوامل سازندهٔ یعنی ستون، کف و پله تجزیه شده استطرح این خانه‌های پیش ساخته را در نظر مهندسین مورد توجه قرار داد.

این سیستم در جهت پاسخی برای مشکلات دوباره سازی ساختمان ها بعد از جنگ جهانی اول طرح شده بود. در این زمان، گزارش خرابی جنگ در فلاندر، عمده ترینِ خبرها بود. خانه های دومینو آگاهی لُوکُوربُوزیه از طراحی مسکن، نه تنها در غالب مسئله ای اجنماعی و معمارانه را به تصویر می کشید بلکه نشان دهنده روندی صنعتی هم بود. ساخت و ساز می توانست به راه اندازی علمی فعالتی کلان ـ مقیاس تبدیل شود.

نام ” دومینو ” سطوح تفسیری بسیاری را با خود به همراه دارد. ” دومینو ” به دوموس، معادل لاتین ” خانه ” باز می گردد و در غالب یک برچسب صنعتی هم، کلمه دومینو یک نقش مناسب برای خانه ای استاندارد شده را ایفا می کند.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی خانه دومینو لوکوربوزیه
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 28
  • حجم فایل: 1مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

تحلیل و بررسی خانه دومینو لوکوربوزیه، دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی خانه دومینو لوکوربوزیه، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، شهرسازی، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت خانه دومینو لوکوربوزیه، پروژه معماری، معماری مدرن، پاورپوینت خانه دومینو لوکوربوزیه، پاورپوینت مسكونی، پاورپوینت نمونه موردی، دانلود پاورپوینت خانه دومینو، لوکوربوزیه، بافت شهری، معماری، فناوری معماری، طراحی فضای مسکونی، تحلیل و بررسی ساختمان مسكونی، تکنولوژی مدرن، معماری معاصر، معماری ساختمان دومینو، فضاهای شهری، فضاهای خصوصی و نیمه خصوصی، تحلیل و بررسی خانه دومینو لوکوربوزیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا