پاورپوینت نمونه موردینمونه موردی مجتمع مسکونی

تحلیل و بررسی طراحی خانه شریفی ها علیرضا تغابنی

کد محصول: p257

امروزه معماری جهان سمت وسویی متفاوت پیدا کرده است. اکثر طرح های ارائه شده توسط معماران امروز دارای حجم هایی مبتکرانه و خلاق با دور اندیشی و آینده نگری متناسب با نیازهای خاص انسان پیشرفته امروز می باشد. شاید این طرح ها در حد ایده بوده و هنوز به مرحله اجرا نرسیده باشند ولی دور از انتظار نیست که در آینده ای نه چندان دور شهر و خانه هایی که در آن زندگی می کنیم شکل و شمایل و شاید سبکی کاملا متفاوت از آنچه که دیدیم و یا حتی فکر می کنیم پیدا خواهد کرد.

خانه شریفی ها با مساحت 1630 مترمربع در ۷ طبقه، در منطقه ۳ تهران، یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر تهران با پیشینه‌ای تاریخی (دروس)، در سال 1388 طراحی شده است.خانه شریفی‌ها یکی از آثار مهم معاصر است که توسط نسل جدید معماری ایران طراحی شده است. اثری که با توجه به اقلیم، بستر و همچنین میراث معماری ایرانی، بار دیگر نگاه‌ها را به معماری ایرانی معطوف کرد و معمار بنا علیرضا تغابنی با طراحی این خانه چرخان در سطح وسیعی معرفی شد. این پروژه به نشانه ارادت به عمارت‌های قدیمی ایران، خانه شریفی‌ها (نام مالک و کارفرما بنا) نام گرفت.

خانه شریفی ها با طرح و ایده خاص که بر محور اقلیم و نیاز کاربر شکل گرفته از جمله طراحی های بی نظیر نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح جهانی است. ایده معمار در طراحی٬ برگرفته از اقلیم منطقه ای منجر به ساخت خانه ای شد که با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی شکل گرفته است. شمال شهر تهران در تابستان دارای اقلیم معتدل و در زمستان دارای اقلیم سرد نیز می باشد معمار با در نظر گرفتن این تنوع اقلیم در فصول مختلف سال تصمیم به طراحی حجمی انعطاف پذیر گرفت. در بحث معماری٬ طراحی پلان آزاد ( نوعی طراحی در پلان که با توجه به نیاز کاربر یا گذر زمان بتوان در آن تغییر ایجاد کرد) از دوران مدرن وارد معماری شد. در معماری این خانه نیز از پلان آزاد بهره گرفته شده که البته استفاده از ان باعث شاخص شدن طراحی شده است.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی طراحی خانه شریفی ها علیرضا تغابنی
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 55
  • حجم فایل: 4مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

تحلیل و بررسی طراحی خانه شریفی ها علیرضا تغابنی، نمونه موردی خانه ایرانی، نمونه موردی خانه در معماری  ایران، پلان خانه ایرانی، برنامه فیزیکی خانه ایرانی، پاور پوینت خانه ایرانی، طراحی خانه شریفی ها علیرضا تغابنی، تحلیل و بررسی طراحی خانه شریفی ها، علیرضا تغابنی، پاورپوینت تحلیل و بررسی طراحی خانه شریفی ها علیرضا تغابنی، خانه شریفی ها، معماری معاصر، معماری مدرن، طراحی مسکونی، معماری ایرانی، تحلیل و بررسی طراحی خانه شریفی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا