پاورپوینت نمونه موردینمونه موردی خانه های قدیمی

تحلیل و بررسی خانه سرتیپی اصفهان

کد محصول: p264

در این پاورپوینت به بررسی خانه سرتیپی به عنوان یک نمونه خانه ایرانی در معماری ایرانی پرداخته ایم.و با بررسی پلان ها و تصاویر این پروژه،به طور کامل آن را معرفی نموده ایم.همچنین نحوه ی شکل گیری خانه ایرانی و الگوهای فضایی آن را در این نمونه موردی به تفصیل بیان کرده ایم.خانه سرتیپی در تاریخ ۱۸ آذر ماه ۱۳۵۴ با شماره ثبت ۱۱۴۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

مجموعه فضاهای این خانه در سه جبهه قرار گرفته اند كه دو جبهه شمالی و جنوبی از جبهه سوم مرتفع تر هستند. مهمترین قسمت خانه تالار جبهه شمالی است كه با شكل نیم صلیبی خود با دو اتاق سه دری طرفین ارتباط دارد. دیوارهای این تالار دارای تزئینات فراوان نقاشی روی گچ هستند. علاوه بر آن دو ردیف قطاربندی نیزدر این در و دیوارها وجود دارد. سقف تالار حاوی نقاشی های پر كاری است كه از نقاشی های اروپائی تاثیر گرفته اند. جبهه جنوبی شامل سه دری و فضای كفش كن در بین آنهاست. در جبهه غربی دو اتاق وجود دارد كه با دری كوچك به حیاط باز میشود. دالانی كه از طریق آن به حیاط خانه وارد میشوند در میانه این جبهه قرار گرفته است. در گوشه جنوب شرقی نیز ورودی دیگری به چشم میخورد . نماهای خانه سرتیپی پوشیده ازاندود ساده گچ است و فقط در نمای سه دریهای جبهه شمالی تزئینات گچبری به چشم میخورد. ازاره جبهه شمالی و شرقی آن خانه دارای نقوش حجاری هستند. خانه سرتیپی اصفهان نمونه دیگری از خانه های قدیمی اصفهان است كه به دلیل وجود ویژگیهای هنری و معماری مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. این خانه می تواند برای گردشگران جالب توجه باشد.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی خانه سرتیپی اصفهان
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 34
  • حجم فایل: 5مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

پاورپوینت تحلیل و بررسی خانه سرتیپی، نمونه موردی خانه ایرانی، نمونه موردی معماری اسلامی، پلان خانه ایرانی، معماری ایرانی، پاور پوینت خانه ایرانی ایرانی، پاورپوینت تحلیل و بررسی خانه سرتیپی، تحلیل و بررسی خانه سرتیپی، تحلیل و بررسی خانه سرتیپی اصفهان، تحلیل و بررسی خانه سرتیپی اصفهان، تحلیل و بررسی خانه سرتیپی اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا