پاورپوینت نمونه موردینمونه موردی مسجد

تحلیل و بررسی مرمت امامزاده یحیی ورامین

کد محصول: p304

این بنا احتمالا مدفن یحیی بن علی بن عبدالرحمن بن قاسم بن حسن بن زید بن امام حسن مجتبی(ع) است که عاملان عبدالله بن عزیز، حاکم شهر ری، او را به شهادت رساندند. بانی این بنا، ابو محمد حسن بن مرتضی بن حسن بن محمد بن ابی زید بوده است. در کتیبه محراب زیبای کاشی کاری بقعه، استاد سازنده آن علی بن محمد، از خانواده طاهری کاشان، معرفی شده است. این بنا، برجی هشت گوش و مسجدی با طاقهایی در دو سوی یک صحن باریک و یک سردر در جوار امام زاده دارد. زیبایی و درخشندگی کاشی های ازاره و محراب بنا غیر قابل وصف است، البته بخشی از این کاشی ها برداشته شده و به فروش رفته اند.

با توجه به محراب کاشی مورخ احتمالا 663 و تعداد زیادی از کاشی های ستاره ای شکل این بنا، که متعلق به سالهای 660 تا 663 است و در موزه های معروف دنیا نگهداری می شود، بنای امام زاده را از آثار قرن هفتم هجری قمری دانسته اند. این بنا چندی پس از احداث به کاشی مزین شده و تقریبا نیم قرن بعد از آن، تزیینات بنا با گچ بری دیوارها و کاشی کاری مرقد تکمیل شده است. بنای اولیه امام زاده، گنبدخانه ای مربع شکل بوده که در دوره های بعد، با فضاهای کوتاه تر احاطه شده است.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی مرمت امامزاده یحیی ورامین
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 57
  • حجم فایل: 5مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

تحلیل و بررسی مرمت امامزاده یحیی ورامین، نمونه موردی مرمت، پلان مسجد اسلامی، تحلیل و بررسی مرمت امامزاده یحیی ورامین، بنای اولیه امام زاده، گنبدخانه ای مربع شکل، پاورپوینت مرمت بنا، پاورپوینت مرمت ابنیه تاریخی، پاورپوینت تحلیل و بررسی مرمت امامزاده یحیی ورامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا