پاورپوینت نمونه موردینمونه موردی مدرسه

تحلیل و بررسی مدرسه جهانگیرخان قم

کد محصول: p330

این بنا آن قدر زیبا است که اگر کسی کمتر شناختی از معماری اصیل ایرانی اسلامی داشته باشد و بشناسد حاضر است، ساعتها در این بنای تاریخی که مربوط به چند عصر مختلف است بماند و به تماشای آن بنشیند. مدرسه جهانگیرخان یا جانی‌خان از مدارس علمیه حوزوی در شهر قم. این مدرسه که در مقابل مسجد جامع قم قرار دارد, دارای حیاطی کوچک است که بیست حجره آن را احاطه کرده و در جلوی هر حجره, ایوانی است که با مقرنس‌های گچی و آجری و کتیبه‌هایی به نام‌های الله و پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ص) تزیین شده است. در نام مدرسه و این‌که چرا به جهانگیرخان شهرت یافته اختلاف است.

مدرسه جهانگیرخان در جانب شرقی شهر قم – نزدیک دروازه ری سابق – و در مرکز محله جامع قرار دارد. این بخش تا قرن سوم هـ.ق قسمت اصلی شهر محسوب می‌شد, ولی با آغاز این قرن و ورود حضرت معصومه (س)‌ در سرای موسی بن خزرج اشعری و سپس وفات آن حضرت در محلی بنام باغ بابلان, قسمت اصلی شهر به تدریج به سمت غرب و حدود امروزی کشیده شد. این مدرسه از مدارس دوره صفوی قم است که در دوره ناصری به سال 1278 هـ.ق به وسیله میرزا نصرالله‌خان مستوفی گرگانی تعمیر و مرمت یافت و پس از آن به نام مدرسه ناصری نیز یاد می‌شد که در عین کوچکی از مدارس معروف قدیمی قم بود و اکثر فضلای سابق قم از تربیت یافتگان این مدرسه بودند.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی مدرسه جهانگیرخان قم به همراه پلان و تصاویر
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 33
  • حجم فایل: 8 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

تحلیل و بررسی مدرسه جهانگیرخان قم به همراه پلان و تصاویر، نمونه موردی مدرسه اسلامی، تحلیل و بررسی مدرسه جهانگیرخان قم، استاندارد طراحی مدرسه، تحلیل و بررسی مدرسه جهانگیرخان قم به همراه پلان و تصاویر، دانلود پاورپوینت مدرسه جهانگیرخان قم، تحلیل و بررسی مدرسه جهانگیرخان قم، تحلیل و بررسی مدرسه جهانگیرخان قم به همراه پلان و تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا