پروژه مرمت ابنیه

دانلود کامل پروژه مرمت خانه صادق هدایت

دانلود کامل پروژه مرمت خانه صادق هدایت، به همراه پلان اتوکدی

کد محصول:M28

اطلاعات تاریخی

در دوران قاجار، نظام کهن زیست تحت تاثیر عواملی که بیشتر خاستگاه جهانی داشت دستخوش تحول و دگرگونی شد و جنبه های نوینی ار زندگی شهری با سلسله مراتب خاص پدیدار گردید. تحت تاثیر این تحولات تهران نیز به عنوان پایتخت، بستر اساسی‌ترین و عمیق‌ترین تحولات و تغییران کالبدی شد تا جایی که سبک جدیدی بنام سبک تهران پا به عرصه گذاشت. یکی از ابنیه های تاریخی شهر تهران که قدمت آن به دوره قاجار برمیگردد خانه صادق هدایت است. خانه صادق هدایت در اواخر دوران قاجار و توسط پدر ایشان هدایت‌قلی‌خان اعتضادالملک در خانه ای که متعلق به میرزا سید احمد منشی باشی (میرزا احمدخان مشیرالسلطنه، نخست‌وزیر ایران در دوران مشروطه و پادشاهی محمدعلی‌شاه قاجار بود) بنا شده است. نامهای دیگر خانه صادق هدایت: خانه هدایت‌قلی‌خان اعتضادالملک، مهدکودک صادقیه، کتابخانه بیمارستان امیراعلم و …

خانه صادق هدایت - جارجو

اطلاعات معماری

شماره ثبت در فهرست آثار ملی ایران: ۲۴۹۱ تاریخ ثبت ۱۳۷۸/۰۷/۲۶ ه خورشیدی
ارتفاع از سطح دریا : ۱۱۹۱ متر
خانه صادق هدایت در استان تهران، شهر تهران، خیابان سعدی، بالاتر از خیابان منوچهری، ضلع جنوب غربی بیمارستان امیر اعلم، خیابان شهید تقوی (خیابان هدایت) پلاک ۳، کنار خانه سفیر کبیر دانمارک واقع شده است. خانه صادق هدایت در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ متر و در ابعاد ۵۵ در ۲۵.۳۰ متر بنا شده است، ورودی اصلی بنا در ضلع جنوبی زمین و در خیابان تقوی قرار دارد.

فضا‌های مهم معماری

خانه صادق هدایت دارای یک زیرزمین و یک طبقه روی آن ایجاد شده، طبقه اول خانه صادق هدایت به صورت متقارن و در دو سوی غربی و شرقی حیاط واقع شده، دسترسی به فضاهای اصلی طبقه اول از دو سمت شرق و غرب حیاط به تقارن و توسط ۶ پله امکان پذیر است، طبقه اصلی خانه صادق هدایت ۱۲۰ سانتی متر بالاتر از کف حیاط قرار دارد.

سایه سرد فراموشی بر خانه پدری هدایت - همشهری آنلاین

پس از گشودن در دو لنگه خانه صادق هدایت از سه پله آجری که از کف معبر حدود ۷۵ سانتی متر پایین تر است، وارد حیاط بیرونی ملک به ابعاد ۸ در ۸ متر می شوید، حیاط بیرونی خانه صادق هدایت به سبک باغ های ایرانی باغچه بندی شده است و پیرامون حیاط، ساختمان اصلی خانه صادق هدایت در ۲ طبقه بنا شده است.

آیا خانه صادق هدایت به موزه تبدیل خواهد شد؟ -

طرح مرمت بنا

در سال ۱۳۵۳ دفتر بانو فرح پهلوی خانه را برای تبدیل آن به مرکز ادبی صادق هدایت خریداری می کند و کار مرمت در آن شروع می شود. نامه ای در همان سال از دفتر بانو فرح پهلوی به کلیه وراث ارسال و از آنها درخواست می شود؛ اگر وسیله ای از صادق هدایت در اختیار دارند، به صورت امانی تحویل تا در خانه موزه صادق هدایت به معرض دید عموم گذاشته شود. که این کار تا سال ۱۳۵۶ به طول انجامید.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود کامل پروژه مرمت خانه صادق هدایت
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 116
حجم فایل: 10 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

نحوه خرید:

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

مرمت خانه صادق هدایت، دانلود کامل پروژه مرمت خانه صادق هدایت به همراه پلان اتوکدی، دانلود رایگان مرمت خانه صادق هدایت، دانلود پروژه کامل مرمت، پاورپوینت مرمت خانه صادق هدایت، مرمت ابنیه تهران، پروژه مرمت ابنیه تاریخی، پروژه مرمت عمارت صادق هدایت، مرمت و احیا خانه صادق هدایت، پاورپوینت پروژه مرمت خانه صادق هدایت، دانلود کامل پروژه مرمت خانه صادق هدایت، عمارت نیرالملک تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا