پروژه مرمت ابنیه

دانلود کامل پروژه مرمت خانه یزدی کرمانشاه

دانلود کامل پروژه مرمت خانه یزدی کرمانشاه، به همراه پلان اتوکدی

کد محصول:M25

اطلاعات تاریخی

خانه یزدی یکی از این بناهای ارزشمند می باشد که در محله فیض آباد کرمانشاه و حریم درجه یک بافت قدیم قرار دارد و از نمونه های زیبای خانه های سنتی در اقلیم سرد می باشد که بسیاری از الگوهای معماری ایرانی را در خود نهفته دارد که متاسفانه به دلایل مختلف در معرض فرسودگی و زوال قرار دارد. این خانه متعلق به حاج ابوالقاسم یزدی بوده و در مجموعه بافت تاریخی قزوین در نزدیکی پهنه دولت خانه، کاروان سرای سعدالسلطنه و گذر صالحیه قرار دارد.

 

اطلاعات معماری

خانه یزدی مربوط به دوره قاجار است و در کرمانشاه، محله قدیمی فیض آباد، خیابان امام جمعه، کوچه انتظاری واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۷ دی ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۲۴۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.بنای مذکور در قسمت جنوبی محله فیض آباد واقع است و نسبت به مرکز شهر و بازار تاریخی آن، موقعیت مطلوبی دارد. این بخش از بافت نسبت به سایر قسمت ها دچار تغییرات کالبدی کمتر شده و بیشتر خانه های اعیانی در این بخش واقع است.

فضا‌های مهم معماری

بنا دارای دو ورودی شامل ورودی، هم کف و زیرزمین است. زیرزمین این بنا دارای هندسه بسیار زیبا، طاق های مختلفی است که توسط استادکاران قاجار اجرا شده است. بخش آب انبار خانه پراز خاک بود، بنابراین پس از خاک برداری، ساروج استفاده شده برای بنا پدیدار شد. معماری دستکند آب انبار و ساروج ها نشان می دهد قزوین در گذشته با مشکل بی آبی مواجه بوده است. این خانه هم اکنون به نگارخانهٔ هنر پایداری تبدیل شده است و آب انبار آن به پخش فیلم اختصاص یافته است.

 

طرح مرمت بنا

طرح مرمت و احیای خانه یزدی در کرمانشاه که یک خانه دوره قاجاری است و به صورت دو بخش اندرونی و بیرونی در سه طبقه زیرزمین، همکف و اول ساخته شده است، به رقم آن که در نزدیکی مرکز شهر واقع شده، تاکنون اقدامات مهمی برای شناساندن، حفظ و نگهداری و بازگرداندن حیات مجدد به طور صحیح به آن انجام نشده است.شناخت و احیاء خانه و خانه سازی سنتی به عنوان بخشی از معماری کشورمان ضمن آن که از وجه اقتصادی و رفاه عمومی واجد اهمیت است، درعین حال باعث برقراری پیوند ما با مواریث گذشته و آموزش مجدد از تجارب گرانبهای آنان می گردد.

 

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود کامل پروژه مرمت خانه یزدی کرمانشاه
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 125
حجم فایل: 15 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

نحوه خرید:

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

دانلود کامل پروژه مرمت خانه یزدی کرمانشاه، دانلود کامل پروژه مرمت خانه یزدی کرمانشاه به همراه پلان اتوکدی، دانلود رایگان پروژه مرمت خانه یزدی کرمانشاه، دانلود پروژه کامل مرمت، پاورپوینت مرمت خانه یزدی، مرمت مسجد، پروژه مرمت ابنیه تاریخی، پروژه مرمت خانه یزدی کرمانشاه، پروژه مرمت خانه یزدی کرمانشاه، دانلود کامل پروژه مرمت خانه یزدی کرمانشاه، پاورپوینت مرمت خانه یزدی کرمانشاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا