پروژه مرمت ابنیه

دانلود پروژه کامل مرمت و احیا خانه تاریخی اخباری کاشان

دانلود پروژه کامل مرمت و احیا خانه تاریخی اخباری کاشان، به همراه پلان اتوکدی

کد محصول:M12

اطلاعات تاریخی

طبق نظر بعضی از کار‌شناسان حیطه مرمت و بر اساس مطالعات اولیه می‌توان قدمت خانه اخباری را به دوره صفویه منتسب و به عنوان قدیمی‌ترین خانه تاریخی شناسایی شده کاشان معرفی کرد. خانه اخباری به عنوان یک اثر شاخص دربین خانه‌های تاریخی شهرستان کاشان است و قرار است بعد از انجام عملیات مرمتی به موزه شهدا تغییر کاربری داده شود.

خانه تاریخ اخباری در کاشان با ۱۳۶۵ متر مربع عرصه و ۹۱۶ متر مربع اعیانی در محله سر سنگ و مجاورت تکیه سرسنگ در خیابان غیاثالدین جمشید کاشانی واقع و در دهه گذشته خالی از سکنه و متروکه شده است. این خانه یک حیاط مرکزی بزرگ، دو جبهه شمالی و جنوبی و چندین اتاق دارد که اتاق‌های ضلع شمالی متعلق به اواخر دوره قاجار است.

 

اطلاعات معماری

نام اثر در فهرست آثار ملی ایران: خانه اخباری

قدمت و دوره تاریخی: صفویه ـ زندیه

آدرس خانه اخباری کاشان : اصفهان، اصفهان، کاشان، خیابان غیاث الدین جمشید کاشانی، کوچه جنب تکیه سر سنگ

شماره ثبت ملی: 9146

تاریخ ثبت: ۱۳۸۲/۰۳/۱۰

محله سرسنگ بر جانب شمالی معبر اصلی محله سرسنگ و در جوار گذر این محله خانه بسیار قدیمی احمد اخباری وجود دارد. تنها خانه‌ایست که در زلزلهْ 1192 هجری جان سالم به‌در‌برد و تاریخ زندیه دارد. احتمالا بخش‌هایی از جبهه شمالی این خانه از زمان زلزله مهیب زندی و افشاری باقی‌مانده است، اما بخش‌های جنوبی خانه صفوی‌ است.

فضا‌های مهم معماری

مهم‌ترین قسمت خانه اخباری، جبهه جنوبی حیاط است که دو طبقه تحتانی و حوض خانه‌ای در مرکز و اتاق‌هایی در طرفین دارد و طبقه همکف آن هم شامل اتاق شاه نشین مرکزی و ۲ اتاق سه دری در طرفین آن است. نقاشی گل وگیاه در دو اتاق، گچ بری، رسمی بندی درسقف هشتی ورودی خانه و مشبک کاری در و پنجره‌ها از جمله هنرهای تزئینی به کار رفته در معماری این خانه تاریخی است.این خانه به لحاظ قدمت زیاد، ویژگی‌های معماری و وجود چندین لایه تزئینات نقاشی روی گچ ارزش تاریخی ویژه‌ای دارد.

در طبقه بالای جبهه شمالی کتیبه‌ایی گچی وجود دارد که تاریخ 1194 هجری قمری در آن نقش بسته و در نقاشی حوض‌خانه این بنا نیز تاریخ 1255 به چشم می‌خورد. از جمله خانه‌هایی است که فقط یک حیاط وسیع اندرونی دارد و اندرونی آن به شکل گودال باغچه است. در حال حاضر فضا‌ها در سه طبقه و به‌صورت دو طرف ساخت قرار گرفته‌اند. فضا‌های مهم معماری این خانه عبارتند از: سرداب، شاه‌نشین، پنج‌دری، هشتی ورودی، ایوان تابستانی، بادگیر، شارم و حوض‌خانه. ایوان کم عمق خانه تزئینات رسمی بندی دارد.

طرح مرمت بنا

خانه اخباري به عنوان يك اثر شاخص در بين خانه هاي تاريخي شهرستان كاشان، قرار است بعد از انجام عمليات مرمتي به موزه شهدا تغيير كاربري داده شود. مرحله اول مرمت خانه تاريخي اخباري با اعتباري افزون بر بر 500 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني سال 1392 انجام شد.

 

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود پروژه کامل مرمت خانه تاریخی اخباری کاشان
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 83
حجم فایل: 5مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

دانلود پروژه کامل مرمت و احیا خانه تاریخی اخباری کاشان، دانلود پروژه کامل مرمت خانه تاریخی اخباری کاشان، به همراه پلان اتوکدی، دانلود رایگان پروژه کامل مرمت ابنیه در کاشان، دانلود پروژه کامل مرمت، دانلود پروژه کامل مرمت و احیا خانه تاریخی اخباری کاشان، مرمت خانه اخباری کاشان، دانلود پروژه کامل مرمت و احیا خانه تاریخی اخباری کاشان، دانلود پروژه کامل مرمت خانه تاریخی اخباری کاشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا