پروژه مرمت ابنیه

دانلود کامل پروژه مرمت خانه تاریخی شریف بندرعباس

دانلود کامل پروژه مرمت خانه تاریخی شریف بندرعباس، به همراه پلان اتوکدی

کد محصول:M22

اطلاعات تاریخی

خانه تاریخی شریف واقع در محله شهناز شهر بندرعباس یکی از چند واحد مسکونی باقیمانده این شهر است که ارزش ها و ویژگی های معماری بومی خود را بویژه در فرم پلان، مصالح و فضاسازی معماری حفظ نموده است، ملات بکار رفته در ساخت بنا با استفاده از تکنیک ها و مصالح بوم آورد محلی در نوع خود خاص می باشد که به وفور در نمای خارجی بناهای حاشیه¬ی خلیج فارس استفاده شده است.

اطلاعات معماری

 این خانه تاریخی که دارای قدمتی 100 ساله بود در سال 1382 در آثار ملی ثبت شد. این بنا به گونه ای هماهنگ با اقلیم منطقه بر روی سکویی سنگی قرار گرفته تا از نفوذ رطوبت به ساختمان جلوگیری شود. خانه شریف با اینکه خصوصیات سبک معماری هرمزگان را به خوبی در خود جای داده است؛ اما با آمدن امکاناتی نظیر برق و لوله کشی، معماری آن دستخوش تغییر قرار گرفته است و ویژگی های دوره گذر از معماری قاجار و آغاز معماری پهلوی را به آن افزوده است.

بی توجهی مالک و کمبود اعتبار دو لبه قیچی برای تخریب «خانه شریف»

فضا‌های مهم معماری

قسمت های اصلی این ساختمان از سنگ، ساروج و گچ ساخته شده است. ساروج نوعی ملات مصرفی در حوزه خلیج فارس است که از ترکیب گچ، خاک رس و کاه تهیه می شد. این بنا سقفی سنتی دارد که از چوب چندل و سوند(شاخه های درخت خرما) شکل گرفته و بعدها با کامپوزیت های قدیمی مرمت شده است.

طرح مرمت بنا

متاسفانه در حال حاضر این خانه و سایر خانه های مشابه بدنبال متروک و خالی از سکنه شدن بصورت کاملا مخروبه یا نیمه مخروبه درآمده اند و در آستانه نابودی کامل قرار گرفته اند. این نمونه ها آخرین نمونه های معماری بومی بندرعباس در نوع خود می باشند. با تهیه طرح مرمت و احیای خانه تاریخی شریف با توجه به قابلیت¬های اثر و بررسی الحاقات اضافه شده در عرصه اثر (ساختمان جدید الاحداث محدوده جنوب غرب اثر) به ارائه راهکارهایی جهت حدف الحاقات و تجدید تمامیت معماری بنا و یکپارچگی اثر وتهیه طرح ساماندهی محوطه عرصه بنا بپردازیم.

 

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود کامل پروژه مرمت خانه تاریخی شریف بندرعباس
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 213
حجم فایل: 18 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

دانلود کامل پروژه مرمت خانه تاریخی شریف بندرعباس، دانلود کامل پروژه مرمت خانه تاریخی شریف بندرعباس به همراه پلان اتوکدی، دانلود رایگان پروژه کامل مرمت ابنیه در بندرعباس، دانلود پروژه کامل مرمت، پاورپوینت مرمت خانه تاریخی شریف بندرعباس، مرمت خانه تاریخی در بندرعباس، پروژه مرمت ابنیه تاریخی، پروژه مرمت خانه تاریخی شریف بندرعباس، دانلود کامل پروژه مرمت خانه تاریخی شریف بندرعباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا