پروژه مرمت ابنیه

دانلود کامل پروژه مرمت و احیا بازارچه عودلاجان تهران

دانلود کامل پروژه مرمت و احیا بازارچه عودلاجان تهران، به همراه پلان اتوکدی

کد محصول:M20

اطلاعات تاریخی

عودلاجان یا اودلاجان از قدیمی‌ترین محله‌های تهران است که قدمت آن به 400 سال قبل برمی‌گردد. این محله با کوچه‌های باریک و خانه‌های قدیمی بسیار عجیب و متفاوت است. محله عودلاجان یکی از محله‌های قدیمی تهران است که در محدوده بازار بزرگ واقع شده و از اطراف با مراکز خرید و بازارهای اصلی تهران احاطه شده است. این محله در روزگاران قدیم (اواسط دوره پهلوی) یکی از محله‌های اصلی و دیدنی تهران به شمار می‌آمد. خاندان‌ برخی از مشاهیر مانند قوام‌الدوله، خاندان مستوفی و سیدحسن مدرس در این محله سکونت داشته‌اند. اما امروزه تنها خانه‌های قدیمی و گاهی خالی از سکنه و بازار عودلاجان از آن به یادگار مانده است.

راهنمای پیاده‌روی در عودلاجان | وبلاگ اسنپ تریپ

 

اطلاعات معماری

عودلاجان یا اودلاجان یکی از محله های تاریخی تهران است که از غرب به خیابان ناصرخسرو، از شرق به ری، از شمال به امیر کبیر و از جنوب به ۱۵ خرداد محدود می شود. در این محله بناهای تاریخی متعددی وجود دارند اما بازار عودلاجان حال و هوای دیگری دارد. آثار تاریخی دیگری در محله عودلاجان، امام‌زاده یحیی، مسجد شاهی، باغ سفارت روسیه، ساختمان چاپخانه، مدرسه رضاییه، خانه وثوق، سرای کاظمی و تیمچه اکبریان هستند.

بازارچه صنایع دستی عودلاجان

فضا‌های مهم معماری

ورودی اصلی بازار عودلاجان در خیابان 15 خرداد تهران، حد فاصل خیابان پامنار تا خیابان مصطفی خمینی است. عودلاجان از دو قسمت عود و لاجی تشکیل‌شده به معنی مکانی است که آب نهر در آنجا تقسیم می‌شود. نکته جالب‌توجه این است که عودلاجان در زمان گذشته ارتفاع بیشتری نسبت به سایر مناطق تهران داشته، درواقع این محله شمال تهران بوده و آب از عولادجان به سمت محله‌های جنوب سرازیر می‌شده که به این محله سرچشمه تقسیم می‌گفتند. در زمان قاجار، محله‌ عودلاجان جزو مناطق اعیان‌نشین تهران بوده و اشخاص مشهوری مانند قوام الدوله، مدرس، امیرنظام، ملک‌الشعرا، عزالدوله در این محله زندگی می‌کردند.

عودلاجان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

طرح مرمت بنا

در سال‌های اخیر فعالیت‌های زیادی برای بازسازی این بافت تاریخی شهر انجام‌شده و وضعیت ظاهری عودلاجان از وضعیت نابسامان به یک شهر موزه مانند شهرهای تاریخی اروپایی تبدیل‌شده است. در این بازارچه که زمان زیادی از ساماندهی آن نمی گذرد، دنیایی از صنایع دستی را پیش روی تان خواهید دید؛ جایی که حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید با دیدن رنگ و نقش های هنرمندانه به وجد می آیید و از قدم زدن در آن لذت می برید. بازارچه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی عودلاجان به عنوان نخستین‪ ‬بازارچه دائمی صنایع‌دستی در تهران پس از یک بازسازی 4 ساله در سال ۹۵ آغاز به کار کرد‪ .‬در این بازارچه کافه و رستوران هایی هم به سبک قدیمی فعالیت می کنند که در نوع خود جالب توجه هستند.

بافت سنتی معماری این بازارچه که به‌تازگی مرمت و بازسازی شده است، به‌حدی دل‌انگیز است که گاه و بی‌گاه شما را از توجه به محصولاتی که داخل فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند، غافل کرده و محو تماشای حجره‌های قدیمی با درهای چوبی و همچنین طاق زیبا و سنتی آن می‌کند. از ویژگی‌های بارز این بازارچه، آرامشی است که در آن نهفته است.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود کامل پروژه مرمت و احیا بازارچه عودلاجان تهران
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 85
حجم فایل: 12 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

دانلود کامل پروژه مرمت و احیا بازارچه عودلاجان تهران، دانلود کامل پروژه مرمت و احیا بازارچه عودلاجان تهران به همراه پلان اتوکدی، دانلود رایگان پروژه کامل مرمت ابنیه در تهران، دانلود پروژه کامل مرمت، پاورپوینت بازارچه عودلاجان تهران، مرمت خانه تاریخی در تهران، پروژه مرمت بازاچه عودجلان تهران، مرمت بازارچه عودلاجان، دانلود کامل پروژه مرمت و احیا بازارچه عودلاجان تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا