پروژه مرمت ابنیه

دانلود کامل پروژه مرمت هتل و کافه نادری تهران

دانلود کامل پروژه مرمت هتل و کافه نادری تهران، به همراه پلان اتوکدی

کد محصول:M21

اطلاعات تاریخی

کافه نادری یکی از قدیمی‌ترین و نوستالژیک‌ترین کافه‌های شهر تهران به شمار می‌رود. مجموعه هتل و کافه نادری از جمله بناهای شاخص دوره پهلوی اول است که در بافت باارزش شهر تهران و به عبارتی هسته تاریخی تهران واقع شده و یکی از یادمان‌های دوران تجددطلبی و نوگرایی ایرانیان و از محافل ادبیات و شعر نوین ایران به شمار می‌آید. اینجا پاتوق خیلی از روشنفکرها در دهه 30 و 40 بوده است و هنوز هم آدم را با میزها و صندلی های قدیمی، منوی کلاسیک و گارسون های سن و سال دار، یاد همان دوران می اندازد.

 کافه نادری تهران

مهاجری ارمنی به نام «خاچیک مادیکیاس» در سال ۱۳۰۶ این کافه را تأسیس کرد. این فرد، ابتدا با تأسیس شیرینی‌پزی که در واقع نخستین شیرینی‌پزی تهران بود کار خود را شروع کرد. سپس تصمیم به احداث کافه و هتلی به نام نادری بر روی این قنادی گرفت. کافه نادری برای اولین بار با عرضه غذاهای فرنگی مانند بیفتک، شاتوبریان، بیف استراگانف و نوشیدنی‌های خوش‌طعمی چون قهوه ترک فرانسه و کافه گلاسه جای خود را در میان مردم تهران باز کرد.

 کافه نادری تهران

اطلاعات معماری

آدرس: خیابان جمهوری، ضلع شرقی پل حافظ، نرسیده به چهارراه استامبول، پلاک ۵۲۴

ساختمان کافه نادری و هتل نادری تهران در سال ۱۳۸۲ به شماره ثبت ۱۰۴۴۶ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفتند. ساختمان های هتل و کافه نادری با الهام از معماری غربی به خصوص کشور آلمان ساخته شده اند.

پشت‌پرده‌های مثله کردن حیاط کافه نادری | اقتصاد آنلاین

فضا‌های مهم معماری

کافه نادری هنوز هم همان حال و هوای قدیمش را دارد. کاغذدیواری‌ها و چراغ‌های قدیمی، صندلی‌های چوبی لهستانی، لیوان‌های لب‌پر، بشقاب‌های شکسته همه و همه حکایت از این موضوع دارند. کافه نادری همان کافه قدیم و بدون کوچکترین تغییری است. حتی دکور، رومیزی‌ها، قاشق چنگال‌ها و ظروف غذاخوری نیز همان قدیمی‌هاست. حیاط بزرگ و پر از دارودرخت این کافه با حوض فیروزه‌ای در وسط، زمانی رستوران تابستانی بوده و سن قدیمی موجود در آن، هنوز خاطرات اجرای خواننده‌های مطرح آن دوران را تداعی می‌کند. کافه نادری، در دو سالن مجزا با ظرفیت مجموعاٌ ۱۴۰ نفر از مهمانانش پذیرایی می‌کند.

 کافه نادری تهران

پویش دفاع از «هتل و کافه نادری» - معماری آنلاین

طرح مرمت بنا

در جریان مصادره‌های ابتدای انقلاب، تمام این مجموعه مصادره و تحت مالکیت بنیاد شهید در می‌آید. بعد از چند سال بخشی از آن که شامل قنادی، کافه رستوران و هتل بود به بخش خصوصی فروخته می‌شود.هم اکنون این بنای میراثی، مصادره‌ای و از املاک بنیاد شهید بوده که مالک خصوصی دارد.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود کامل پروژه مرمت هتل و کافه نادری تهران
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 161
حجم فایل: 12 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

دانلود کامل پروژه مرمت هتل و کافه نادری تهران، دانلود کامل پروژه هتل و کافه نادری تهران به همراه پلان اتوکدی، دانلود رایگان پروژه کامل مرمت ابنیه در تهران، دانلود پروژه کامل مرمت، پاورپوینت مرمت هتل و کافه نادری تهران، مرمت خانه تاریخی در تهران، پروژه مرمت ابنیه تاریخی تهران، مرمت هتل نادری، دانلود کامل پروژه مرمت هتل و کافه نادری تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا