پروژه مرمت ابنیه

دانلود کامل پروژه مرمت حمام گلشن یزد

دانلود کامل پروژه مرمت حمام گلشن یزد، به همراه پلان اتوکدی

کد محصول:M24

اطلاعات تاریخی

حمام گلشن یزد در میدان میرچخماق، خیابان سلمان فارسی، کوچه ناظم ( محله گازرگاه) قرار گرفته است. بر سردر حمام، میراث فرهنگی نوشته ای نصب کرده است که حاکی از ساخت بنا در سال 1242 می باشد. این حمام، با توجه به تاریخ مذکور، متعلق به دوره فتحعلی شاه قاجار است. قسمتهای مختلف بنا تا به امروز به خوبی حفظ شده است.

آغاز سومین مرحله طرح عملیاتی مرمت حمام تاریخی رهنان- اخبار استانها تسنیم - Tasnim

اطلاعات معماری

آدرس : میدان میر چخماق، خیابان سلمان فارسی، کوچه ناظم

حمام کوچک نیز سربینه ای دارد با طرحی مشابه با سربینه حمام بزرگ. این فضا قاعده هشت و نیم هشت و غرفه هایی با قاعده نیم هشت در اضلاع کوچک و غرفه هایی با قاعده مستطیل در اضلاع بزرگ خود دارد. سربینه در امتداد یکی از محورهای فرعی خود به میان در راه دارد.نورگیر میانه سقف و چهار نورگیر اطراف آن به زیبایی و به صورتی منظم روشنایی سربینه را تامین می کنند. در هر وجه، با قاعده نیم هشت و در چهار وجه دیگر، با قاعده مستطیل.

پروژه مرمت و احیای حمام گلشن یزد به همراه پلان ها

فضا‌های مهم معماری

این بنا از دو حمام بزرگ و کوچک تشکیل شده که هر یک شامل سربینه و گرم خانه است. حمام بزرگ، علاوه بر اینها، فضای چال حوض دارد. این دو حمام در زمینی نامنظم قرار گرفته اند، اما همه فضاهای آنها قاعده ای منظم و هندسی دارند. سربینه حمام بزرگ را، که قاعده هشت دارد، گنبدی مرتفع می پوشاند. در میانه این فضا، کف به شکل هشت ضلعی پایین نشسته و حوضی به شکل هشت گوش تزیینی در میانه آن است.

 

طرح مرمت بنا

مرمت و احیای بناهای تاریخی و حفظ و نگهداری از آنها، با توجه به آسیب هایی که بر اثر گذر زمان و عوامل دیگر ایجاد می شود، امری ضروری و مهم است. از این رو یکی از راهکارهای مرمت و احیای بناهای تاریخی، تغییر کاربری این بناهاست؛ به این نحو که با تغییر کاربری، بنای مورد نظر مورد استفاده قرار گرفته و بنابراین، از آسیب های احتمالی در امان می ماند. حمام تاریخی گلشن یزد، که یکی از بناهای به یادگار مانده از دوران قاجار است، به دلایل مختلف دچار آسیب شده و ضروری است تا با بررسی و مطالعه مشکلات آن، به مرمت و احیای بنا پرداخته شود.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود کامل پروژه مرمت حمام گلشن یزد
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 110
حجم فایل: 12 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

دانلود کامل پروژه مرمت حمام گلشن یزد، دانلود کامل پروژه مرمت حمام گلشن یزد به همراه پلان اتوکدی، دانلود رایگان پروژه مرمت حمام گلشن یزد، دانلود پروژه کامل مرمت، پاورپوینت مرمت حمام گلشن، مرمت مسجد، پروژه مرمت ابنیه تاریخی، پروژه مرمت حمام گلشن یزد، پروژه مرمت حمام گلشن یزد، دانلود کامل پروژه مرمت و احیا حمام گلشن یزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا