پروژه مرمت ابنیه

دانلود کامل پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی ارباب هرمز تهران

دانلود کامل پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی ارباب هرمز تهران، به همراه پلان اتوکدی

کد محصول:M15

اطلاعات تاریخی

عمارت ارباب هرمز از بناهای تاریخی شهر تهران است که به لحاظ معماری دارای ویژگی های منحصر به فرد و زیبایی است. هرمز آرش معروف به ارباب هرمز یکی از زرتشتیان زاده شده در محله خیرآباد یزد بود که در سال ۱۳۲۷ خورشیدی، تهرانپارس فعلی را که حدود ۳۶ میلیون مترمربع مشتمل بر ۳ قریه مجیدآباد، مهدی آباد و حسین آباد بود از بیوه ابوالقاسم خان بختیار، بی بی عظیمه خانم بختیار، ۳ دانگ به نام خود و ۳ دانگ به نام همسرش، پری آگاهی آرش، خریداری کرد. عمارت فعلی معروف به ارباب هرمز با مساحت تقریبی ۹۰۰ مترمربع به سبک ترکیبی از معماری سنتی با معماری غربی در ۲ طبقه همراه زیرزمینی کوچک ابتدا در باغی به وسعت ۱ میلیون مترمربع بنا شده بود که در حال حاضر ۴۲ هزار مترمربع از آن باقی مانده است.

استحکام بخشی عمارت ارباب هرمز نمونه ای برای مقاوم سازی بناها - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

اطلاعات معماری

این عمارت زیبا که مربوط به اواخر دوره قاجار است در شرق تهران و منطقه تهرانپارس قرار دارد. عمارت ارباب هرمز در سال‌های اخیر مورد مرمت قرار گرفته است. مطابق شواهد، بنای اولیه منطبق با الگوی کوشک‌های ایرانی و با ابعادی کوچک‌تر بوده است که تزیینات گچ‌بری و کاشی‌کاری آن به صورت نخاله ساختمانی در گمانه‌زنی‌ها به دست آمد. فرم بنای موجود با شکل اولیه آن بسیار متفاوت بوده و بنا حداقل در چهار مرحله دچار تغییرات اساسی شده است.

احیای عمارت تاریخی ارباب هرمز برای فعالیت‌های فرهنگی - همشهری آنلاین

فضا‌های مهم معماری

در عمارت ارباب نکته مهم و اساسی اینکه عمارت ارباب هرمز بنای با ویژگی های معماری دوره ی قاجار، یعنی دوره ی انتقال معماری سنتی ایران به معماری نوین احداث گردیده و این ویژگی ها را می توان در ایوان های عظیم و مرتفع، ستون ها و سرستون ها، سقف شیروانی، نماسازی تحت تأثیر عناصر غربی، استفاده از آرایه های چوبی در تزئینات و استفاده از آجر تزئینی قالبی و تراش به وضوح مشاهده کرد.

این عمارت قاجاری در دو طبقه و در بخش میانی باغ اناری قرار گرفته است، که شامل یک تالار مجلل در طبقه نخست با ۸ پایه ستون و سر ستون های کرنتی و سقف گچ بری شده با طرح های زیبای هنر ایرانی است. تزیینات چوبی و گچ بری های رنگ شده در طبقه دوم این عمارت نیز به همراه اتاق های مجلل با معماری قاجاری جلوه ویژه ای به این بنای تاریخی زرتشتی بخشیده است.

عمارت ارباب هرمز کجاست؟ | معرفی این عمارت تاریخی زیبا به همراه تصاویر و آدرس | فانزی

طرح مرمت بنا

از انجایی که مرمت این عمارت به اتمام رسیده است، این بنا در دوره های مختلف دچار تغییر و تحولات گردیده،که از جمله این تغییرات می توان به الحاق شدن دو فضای گوشواره شرقی و غربی به هسته اولیه ی بنا در دوره های بعدی، مسدود کردن تعدادی از ستون های تالار طبقه همکف در داخل تیغه های آجری، تبدیل فضای سه دری شاه نشین طبقه اول به چهار دری با برداشتن دیوار شرقی شاه نشین، الحاقی بودن کامل راه پله های بین طبقات در فضاهای چند ضلعی، مسدود شدن بازشوهای در فضاهای مختلف عمارت به وسیله تیغه های آجری، پوشانده شدن طاقچه ها و تزئینات به وسیله اندود گچ و حتی مسدود شدن کامل برخی از فضاها ( فضای شمال غربی زیر زمین) اشاره کرد.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود کامل پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی ارباب هرمز تهران

فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 68
حجم فایل: 5مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

دانلود کامل پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی ارباب هرمز تهران، دانلود کامل پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی ارباب هرمز تهران به همراه پلان اتوکدی، دانلود رایگان پروژه کامل مرمت ابنیه در تهران، دانلود پروژه کامل مرمت، پاورپوینت مرمت و احیا خانه تاریخی ارباب هرمز تهران، مرمت خانه تاریخی در تهران، دانلود کامل پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی ارباب هرمز تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا