پاورپوینت نمونه موردینمونه موردی فرهنگسرانمونه موردی مجموعه فرهنگی

تحلیل و بررسی بازسازی مجموعه پوتسدامر پلاتز برلین رنزو پیانو

کد محصول: p337–

با تحلیل و بررسی مجموعه پوتسدامر پلاتز برلین آلمان اثر رنزو پیانو در ارسی همراه شما هستیم؛ سالهاي 1920، نقطه عطفي براي پوتسدامر پلاتز بود، در آن زمان پوتسدام قلب تپنده برلين بود، حيات اجتماعي و اقتصادي روز و شب درآن امتداد داشت. به همين سبب مركزيت شهر را برلين را به خود اختصاص داده بود.

در تحلیل و بررسی بازسازی مجموعه پوتسدامر پلاتز برلین رنزو پیانو، هنگام جنگ جهاني دوم اين مركزيت شهري تخريب شد. پس از آن برلين به دو بخش تقسيم شد و ديوار برلين از ميان پوتسدام عبور كرد. دو بخش ايجاد شده هر كدام مركز خود را بنيان نهادند؛ برلين شرقي به مركزيت الگساندر پلاتز و برلين غربي به مركزيت كودام. اما پوتسدام پس از آن واقعه تبديل به بياباني خالي از سكنه شد.

با فروريختن ديوار در 1989،‌ فكر باززنده سازي آن به عنوان مركزيت جديد شهري در پيرامون آن شكل گرفت. پس از برگزاري چندين مسابقه طي سالهاي 1991 و 1992 براي طرح و برنامه فضايي به همراه آماده سازي و اجراي زير ساختهاي شهري و با در نظر داشتن امكان ارتباط آسان و سريع پوتسدامر پلاتز با كل شهر مورد بهره برداري قرارگرفت.

از ابتداي برنامه ريزي براي پوتسدامرپلاتز، طرح بر پايي احياي هويت تاريخي مكان در يك بافت شهري و ايجاد فضاي زندگي در غالبي شهري با امكانات فضايي كار و تفريح و گذران اوقات فراغت و … و دسترسي مناسب به نيازمنديهاي ساكنان اين مركزيت قرار داده شده بود.

رنزو پیانو که جزو پیشگامان بزرگ عرصه ی معماری جهان است، در سال 1937 در شهری جنوب ایتالیا و در خانواده ای معمار متولد شد. پدر، برادر و چهار عموی وی، پیمان کار ساختمان بودند، بدین منظور طبیعی بود که او نیز این راه  را پیش بگیرد. رنزو تحصیلات خود را در دانشگاه پلی تکنیک میلان گذراند و در دوران دانشجویی، مرتب از پروژه های ساختمانی پدرش بازدید می کرد این بازدید ها تجارب علمی و کاربردی زیادی را برایش به ارمغان آورد. همچنین به عنوان یک دانش آموز زیر نظر گروه مهندسی در فلورانس ایتالیا شروع به کار نمود.
در واقع آثار پیانو با تکنولوژی روز معماری همراه است ولی ریشه و اصل کارش، نمایانگر فلسفه و معماری کلاسیک ایتالیا می باشد. در ادامه بین سال‌های ۱۹۶۵تا ۱۹۷۰ تجربه های فراوانی توسط مسافرت‌های دانشجوئی به آمریکا و بریتانیا به دست آورد و در این میان بود که با جیمز پرو آشنا شد و این دوستی تاثیر بسیاری در حرفه ای شدن پیانو داشت.
در سال 1980 نیز دفتر فنی و کارگاه اش در پاریس و جنوآ ایتالیا شکل گرفت و اکنون بیش از 100 معمار و متخصص، ذر بخش های مختلف شرکت مشغول به کار هستند.

رنزو پیانو در طرح خود یک پیاده گذر سرپوشیده در میان بلوک های مسکونی و بلوک های اداری در نظر گرفته که کاربری تجاری داشته و از آن ورودی هایی به ساختمان های اطراف این معبر گرفته است.

به دلیل کمبود فضای سبز در این پروژه با توجه به وسعت زیاد مجموعه و همچنین تا حدی برای کنترل تابش های بد سعی شده که در معابر اطراف بنا از پوشش گیاهی فشرده و خزان ناپذیر استفاده گردد،که این موضوع را در درون حیاط مرکزی بنا هم میتوان به وضوح یافت.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی بازسازی مجموعه پوتسدامر پلاتز برلین رنزو پیانو
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 24
  • حجم فایل: 4مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

تحلیل و بررسی بازسازی مجموعه پوتسدامر پلاتز برلین رنزو پیانو، دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی مجموعه پوتسدامر پلاتز آلمان رنزو پیانو، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، شهرسازی، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت مجموعه پوتسدامر پلاتز آلمان رنزو پیانو، مجموعه پوتسدامر پلاتز آلمان، رنزو پیانو، پروژه معماری، معماری مدرن، پاورپوینت تحلیل و بررسی مجموعه پوتسدامر پلاتز آلمان، پاورپوینت نمونه موردی، تحلیل و بررسی مجموعه پوتسدامر پلاتز آلمان رنزو پیانو، تحلیل و بررسی مجموعه پوتسدامر پلاتز برلین آلمان، تحلیل و بررسی مجموعه پوتسدامر پلاتز آلمان رنزو پیانو، تحلیل و بررسی بازسازی مجموعه پوتسدامر پلاتز برلین رنزو پیانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا