پاورپوینت نمونه موردینمونه موردی پل

تحلیل و بررسی سی و سه پل اصفهان

کد محصول: p349–

با تحلیل و بررسی سی و سه پل اصفهان در ارسی همراه شما هستیم؛ سی و سه پل اصفهان یکی از پل‌های تاریخی این شهر است که علاوه بر معماری ویژه و چشم‌نواز خود به سبب قرارگیری بر روی یکی از بزرگترین رودهای ایران نیز شهرت دارد. سی و سه پل یکی از پل‌های تاریخی شهر اصفهان است که در سال ۱۰۰۸ هجری قمری، طرح ساخت آن به دستور شاه عباس یکم آماده گردید. لکن اجرایی شدن این طرح تا سال ۱۰۱۱ هجری قمری به طول انجامید.

الله‌وردی‌خان اوندیلادزه گرجی، یکی از سرداران شاه عباس، در همان سال ماموریت یافت تا این پل را بسازد. اما بر اساس برخی روایات، این پل در سال ۱۰۰۵ هجری قمری ساخته شده است. بر اساس یافته‌های تاریخی و مستندات، این پل در مجاورت حوزه آبریز چهل چشمه‌ای ساخته شده بود که از آنها آب به بیرون سرازیر می‌گردید. این پل زیبا و استثنایی در گذشته محلی برای برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی بود و گفته می‌شود که ارامنه مراسم خاج شویان خود را در کنار آن برگزار می‌کردند. علاوه بر این، جشن آبریزان یا آب پاشان نیز در نزدیکی سی و سه پل برگزار می‌گردید. در این جشن باستانی مردم ایران به نشانه شادی و آرزوی سلامتی، به روی هم آب و گلاب می‌ریختند.

 سی و سه پل اصفهان به عنوان نماد هنر معماری اصیل ایرانی، دارای طولی در حدود ۳۰۰ متر بوده و عرضی در حدود ۱۴ متر دارد و از سی و سه دهانه تشکیل شده است. متریال‌های به کار گرفته شده در ساخت سی و سه پل، آجر، سنگ، آهک و گچ هستند. این پل در گذشته دارای ۴۰ دهانه بود لکن در طول سال‌های متمادی ۷ دهانه آن بسته شد و لذا به سی و سه پل مشهور گردید. اسکلت اصلی سی و سه پل از سنگ و آهک تشکیل شده است و سپس با آجر و گچ نمای کلی آن به شکل امروزی در آمده است. لذا می‌توان آن را نه تنها طولانی ترین پل زاینده رود دانست، بلکه می‌توان گفت که این شاهکار مستحکم‌ترین پلی است که بر روی این رودخانه احداث گردیده است.

 

 

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی سی و سه پل اصفهان
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 82
  • حجم فایل: 8مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان تحلیل و بررسی سی و سه پل اصفهان، دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی سی و سه پل اصفهان، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، شهرسازی، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت سی و سه پل اصفهان، پروژه معماری، معماری مدرن، سی و سه پل اصفهان، پاورپوینت نمونه موردی، تحلیل و بررسی سی و سه پل اصفهان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا