پاورپوینت پروژه روستاپاورپوینت نمونه موردی

تحلیل و بررسی پروژه روستا امام ده لاهیجان

کد محصول: p337

با تحلیل و بررسی پروژه روستا امام ده لاهیجان در ارسی همراه شما هستیم؛ روستای امام ده نام دیگر روستای گاویه است و این ده از دهستان شیرجوپشت، بخش مرکزی، شهرستان لاهیجان استان گیلان قرار دارد.این روستا در ۰۵ ،۵ طول جغرافیایی و ۳۷،۱۵ عرض جغرافیایی و ۱۵ متر ارتفاع قرار دارد. این منطقه دشتی، معتدل و مرطوب در ۱۹ کیلومتری شمال خاور آستانه اشرفیه است.و سفید رود کهنه در ۱ کیلومتری باختر ابادی می گذرد.از آنجا که این روستا در استان گیلان قرار دارد و این استان نیز در مجاورت دریای مازندران است دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است.

در بررسی پروژه روستا امام ده نام دیگر روستای گاویه است. نام روستا بعد از انقلاب اسلامی ایران از روستای گاویه به روستای امام ده تغییر کرد. درباره نام گاویه باید گفت قبل از آباد شدن این روستا وبوجود آمدن زمینهای زراعی و خانه ها،مرتع بزرگ و سرسبزی بود که بعنوان چراگاه گاوها مورد استفاده بود، که به مرور زمان این مرتع بزرگ از بین رفت و جایش را به زمین های زراعی وخانه ها داد و امروزه اثری از آن مرتع نیست وفقط نام گاویه بین مردم باقی مانده است.

معماری این روستا به سه شکل بسته، نیمه باز و باز است که از سبک معماری قدیمی این منطقه تبعیت می‌کند. بنابرین در خانه‌های این روستا، شاهد اتاق‌هایی تو در تو و بدون پستو هستیم که در محور شرقی-غربی واقع شده‌اند و ایوان‌هایی که برای انجام کارهای روزمره مورد استفاده قرار دارند و دارای بیشترین کاربرد هستند؛ چراکه این ایوان‌ها به عنوان فضایی ارتباطی بین اتاق‌ها عمل می‌کنند.

حیاط خانه‌های روستایی به سبب سبک زندگی و شغل ساکنان روستاها از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چراکه پیشه بسیاری از روستاییان پرورش دام و کشاورزی است و چنین اموری نیازمند حیاطی برای استفاده‌های بسیار هستند. از این رو در اکثر روستاها شامل حیاط‌هایی بزرگ و بدون حصار هستیم که همان فضای باز آنها تلقی می‌شود.

 

روستای امام ده براساس تقسیمات محلی خود،دارای دو محل می باشد:
۱ـ بالامحله امام ده:
این محل در ابتدای روستا وبالای روستاو در کنار جاده اصلی قرار دارد و کاملا محسوس است وجمعیت آن تقریبا ۳۵۰ نفر می باشد.
۲ـ پایین محله امام ده:
این محل در انتها و داخل روستا و پایین روستا قرار دارد و هسته اصلی روستا را تشکیل می دهدوبیشترین امکانات روستا در این محل قرار داده شده استو جمعیت این محل تقریبا ۶۵۰ نفر می باشد.و دارای یک روستای کوچک به نام اربوکلایه می باشد که حدود۴۵ سال است با از بین رفتن جاده اصلی آن و کم شدن جمعیت این روستا ومهاجرت اهالی این روستا به پایین محله امام ده وامروزه جزء پایین محله امام ده محسوب می شود وتقریبا ۱۳۰ نفر از جمعیت پایین محله امام ده را تشکیل می دهد.
و دارای دو روستای همجوار به نام های سادات محله (رعیت محله)وچاف می باشد و در کل این ۵ روستا دارای یک شورای حل اختلاف واقع در پایین محله می باشند.

این روستا که در اقلیم معتدل و مرطوب خزری واقع شده است. از نظر تپوگرافی: از این منظر مجموعه روستایی امام ده در بخش جلگهای لاهیجان واقع شده است و از سطحی هموار برخوردار است اراضی ان کم شیب و قابل بهره برداری برای کشاورزی است. در بخش آب: این روستا در در اقلیم معتدل و مرطوب خزری واقع شده است و از لحاظ ریزش باراناز فرا وانی بالایی بر خردار است. و جهت باد: جریان های هوهیی در این روستا در فصول مختلف سال متفاوت است. در بهار جهت شمال / در تابستان شمال شرق / در پاییز غرب / در زمستان شمال غرب.( در پاییز میزان سرعت باد زیاد تر از فسول دیگر است).

 

 

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی پروژه روستا امام ده لاهیجان
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 53
  • حجم فایل: 10مگابایت

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیانتحلیل و بررسی پروژه روستا امام ده لاهیجان، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت روستا، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، معماری ایرانی، معماری سنتی، پاورپوینت تحلیل و بررسی پروژه روستا امام ده لاهیجان، مرمت معماری روستا، پاورپوینت مرمت روستا، پروژه روستا، پروژه روستا امام ده لاهیجان، پروژه روستا شمال، تحلیل و بررسی پروژه روستا امام ده لاهیجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا