پاورپوینت پروژه روستاپاورپوینت نمونه موردی

تحلیل و بررسی پروژه روستا امامه تهران

کد محصول: p345

تحلیل و بررسی پروژه روستا امامه تهران در ارسی همراه شما هستیم؛ استان تهران در عرض جغرافیایی تا حدود عرض و طول جغرافیایی تا ۵۲ طول شرقی قرار گرفته است. شمیرانات یکی از شهرستانهای این استان است که شمالی ترین نقطه آن عرض شمالی، جنوبی ترین نقطه عرض شمالی، غربی ترین نقطه طول شرقی نقطه آن نیز طول شرقی است. امامه از روستاهاى بزرگ دهستان رودبار قصران شهرستان شمیران استان تهران ایران است. امامه دو آبادى است كه در كنار هم قرار گرفته،يكى را امامه بالا و ديگرى را امامه پایین مى‌نامند. این روستا در پنج كيلومترى شرق راه اصلى تهران به شمشك و نرسیده به فشم واقع است و راه آن‌ماشين‌رو است.

امامه به سبب راه دشوار و موقعيت استوارى كه داشته از قديم پناهگاهى‌ مناسب به حساب می آمده و مركز قصران داخل و مقر رئيس قصران تاریخی (معرب کوهسران) و امراء آن سامان‌ محسوب مى‌شده است و بدين سبب سخن را در تعريف آن اندكى تفصيل مى‌دهد. اين آبادى خيلى قديمى است و نامش در منابع باستانى درج و به صورت‌ «انبامه» آمده است که اين نام فارسى است. بنابراين نوشتن آن به صورت «عمامه» كه در پاره‌اى از موارد ديده مى‌شود، مطلقا وجهى ندارد.

در بررسی پروژه روستا اسم روستای امامه یک لغت معروف دوره پهلوی به معنی « انبار غلات» است. علت این نامگذاری صادر کردن غله به روستاهای اطراف بوده است .روستای امامه از مناطق تاریخی و مهم رودبار قصران بوده و در تاریخ جایگاه ویژه ای داشته است. کاوشهای باستانشناسی و حفلریهای انجام شده نشان می دهد دهها قطعه سفال متعلق به دوران تاریخی و اسلامی از این روستا یافت شده است. از آثار تاریخی این روستا می توان به قلعه مازیار که یکی از سردارهای مأمون عباسی است اشاره کرد.

علل پیدایش و شکل گیری روستا مهمترین عامل پیدایش این روستا به موقعیت چهارراهی آن برمی گردد این روستا زمانی مرکز منطقه بوده و توقفگاهی برای افرادی که با قاطر به نقاط شمالی مسافرت می کردند محسوب می شده است.

بنا به اظهارات برخی از مورخین، ساخت این قلعه به سده سوم هجری قمری باز می‌گردد و گفته می‌شود یکی از قلاع و پایگاه‌های مازیار، اسطوره ایرانی هم‌دوره بابک خرمدین و متحد وی در مقابله با حمله اعراب، بوده است. لکن امروزه جز برج اصلی که بخش اعظمی از آن تخریب شده است و خانه‌ها و دیوارهایی مخروبه، چیزی از این قلعه عظیم برجای نمانده است. معماری خانه‌های روستا همانند سایر روستاهای ایران، از فرم و قاعده خاص بهره‌مند نیست و در ساخت آنها از مصالح مدرنی همچون سیمان، آهن و آجرهای سفالی استفاده شده است.

3box

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره های ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ _ ۰۹۱۰۱۶۸۸۸۶۱ از طریق تلفن، واتساپ و یا تلگرام با ما در ارتباط باشید.

————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی پروژه روستا امامه تهران
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 155
  • حجم فایل: 9مگابایت

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیانتحلیل و بررسی پروژه روستا امامه تهران، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت روستا، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، معماری ایرانی، معماری سنتی، پاورپوینت تحلیل و بررسی پروژه روستا امامه تهران، مرمت معماری روستا، پاورپوینت مرمت روستا، پروژه روستا، پروژه روستا امامه تهران، پروژه روستا تهران، تحلیل و بررسی پروژه روستا امامه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا