پاورپوینت پروژه روستاپاورپوینت نمونه موردی

تحلیل و بررسی پروژه روستا دلخان سپیدان

کد محصول: p338

با تحلیل و بررسی پروژه روستا دلخان سپیدان در ارسی همراه شما هستیم؛ روستای زیبای دلخان، روستایی از توابع بخش همایجان شهرستان سپیدان در استان فارس است. جهت رفتن به روستای دلخان می توان از 7 کیلومتری شهر اردکان از طریق روستای برشنه به این روستا عزیمت کرد این روستا در دهستان شش پیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1385، جمعیت آن 1231 نفر (233خانوار) بوده‌است. جهت رفتن به روستای دلخان می توان از 7 کیلومتری شهر اردکان از طریق روستای برشنه به این روستا عزیمت کرد دلخان روستایی زیبا از دهستان ششپیر، بخش مرکزی شهرستان سپیدان، اردکان است.

فاصله این شهر تا اردکان حدود 20 کیلومتر می باشد. این روستا در جاده بین روستای برشنه ـ کامفیروز، بعد از گردنه یوزگرد واقع شده است. لهجه و گویش اهالی منطقه لری و اردکانی است. از دیدنی های روستا یکی بافت پلکانی و معماری زیبای آن و دیگری تنگ سرسبز دلخان که در جنوب روستا قرار گرفته است؛ با چشمه های پر آب و درختان سر به فلک کشیده. از ابتدا تا انتهای تنگ حدود 40 دقیقه پیاده روی دارد. همچنین امامزاده ای نیز در پایین روستا واقع شده که مشهور است به امامزاده پیرمحمد.

مشاغل صنعتی نیز در این روستا به چشم می‌خورد و برخی از روستاییان ساکن دلخان به کار در انواع مشاغل صنعتی می‌پردازند. در ساخت و معماری روستای دلخان سپیدان می‌توان به مواردی نظیر ساخت نیمکت‌هایی جهت استراحت عابرین، سنگ فرش، استفاده از گل‌ها و گیاهان و طراحی جوی‌هایی برای هدایت آب اشاره نمود. جداول سنگی به کار گرفته شده در کف کوچه‌ها نیز به هدایت آب‌های سطحی کمک می‌کنند. از دیگر اماکن ساخته شده در روستای دلخان سپیدان می‌توان به مخابرات، اداره بهداشت، گورستان و شرکت‌های تعاونی اشاره نمود.

در بررسی پروژه روستا  در تمامی مسیر تنگ دلخان نهرها و چشمه های زیبا جاری است و علاوه بر روستا که مکان مناسبی جهت شب مانی می باشد. در محوطه امامزاده پیرمحمد نیز فضایی جهت اقامت و شب مانی وجود دارد. ولی سرویسهای بهداشتی که جهت رفاه حال گردشگران وجود دارد متأسفانه توسط برخی از گردشگران بسیار آلوده شده و غیر قابل استفاده می باشد و آنتن دهی منطقه نیز بسیار ضعیف می باشد.

مردم روستای دلخان سپیدان بیشتر در عرصه کشاورزی و یا خدماتی مشغول به کار هستند. خانه‌های ساخته شده در روستا را می‌توان به دو دسته نوساز و قدیمی تقسیم نمود که ساختمان‌های قدیمی معمولا مورد مرمت قرار گرفته‌اند. در ساخت ساختمان‌های این روستا غالبا از مصالح و متریال‌هایی محلی نظیر سنگ، خشت و چوب استفاده شده است. لکن در ساختمان‌های جدید مصالح به‌روزتری مانند آهن و آجر نیز به کار گرفته شده‌اند.

 

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی پروژه روستا دلخان سپیدان
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 72
  • حجم فایل: 7مگابایت

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیانتحلیل و بررسی پروژه روستا دلخان سپیدان، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت روستا، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، معماری ایرانی، معماری سنتی، پاورپوینت تحلیل و بررسی پروژه روستا دلخان سپیدان، مرمت معماری روستا، پاورپوینت مرمت روستا، پروژه روستا، پروژه روستا دلخان سپیدان، پروژه روستا شیراز، تحلیل و بررسی پروژه روستا دلخان سپیدان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا