پاورپوینت پروژه روستاپاورپوینت نمونه موردی

تحلیل و بررسی پروژه روستا کزج اردبیل

کد محصول: p351

با تحلیل و بررسی پروژه روستا کزج اردبیل در ارسی همراه شما هستیم؛ روستای کزج در 15 کیلومتری شمال‌غربی هشجین در استان اردبیل واقع است که بافت سنتی، معماری خاص اماکن مسکونی، قرار گرفتن در کوهپایه، بهره مندی از طبیعت بکر و زیبا، جاری شدن رودخانه قزل اوزن درست از بین باغات روستا، قدمت و پیشینه تاریخی و صنایع دستی موجب گردیده است که این روستا به یکی از جاذبه های توریستی استان اردبیل تبدیل شود.

روستای کزج جزو 12 روستای هدف گردشگری اردبیل و 10 روستای دارای بافت با ارزش معماری سنتی در كشور محسوب می‌شود. نام آن برگرفته از كلمه «كزه» یعنی چوبدستی است.اسم کزج در برخی از لغتنامه ها به انگورستان نیز معنی شده است. معماری این روستا پلکانی است. آنچه این روستا را حائز اهمیت ساخته است علاوه بر معماری منحصر به ‌فرد، علاقه اهالی به حفظ این نوع معماری و تاكید بر حفاظت و حراست از سنن، آداب، رسوم و فرهنگ گذشته این خطه است.

روستای گردشگری کزج روستای کزج در ۱۵ کیلومتری شمال‌ غربی هشجین در استان اردبیل واقع است. بافت سنتی، معماری خاص اماکن مسکونی، قرار گرفتن در کوهپایه، بهره مندی از طبیعت بکر و زیبا، جاری شدن رودخانه قزل اوزن درست از بین باغات روستا، قدمت و پیشینه تاریخی و صنایع دستی موجب گردیده است که این روستا به یکی از جاذبه های توریستی استان اردبیل تبدیل گردد. باغداری و دامداری و کشاورزی شغل عمده اهالی این منطقه میباشد. فاصله این منطقه از خلخال ۵۷ کیلومتر و از هشتجین ۱۷ کیلومتر می باشد. رودخانه قزل اوزن از ۱ کیلومتری غربی این روستا می‌گذرد، این خانه های روستا بافتی شبیه شهر تاریخی و توریستی ماسوله پدید آورده‌است. آنچه این روستا را حایز اهمیت ساخته علاوه بر معماری علاقه اهالی به حفاظت و حراست از سنن، آداب، رسوم و فرهنگ گذشته این خطه است.

 در بررسی پروژه روستا كزج به سبب بافت معماری از جمله نوع مصالح به كار رفته در ساخت و ساز، رنگ‌ آمیزی دیوارها، حیاط خانه‌ ها، درها و پنجره‌ ها و نیز سلیقه منحصر به‌ فرد در ساخت بنا، هدایت فاضلاب منازل و بكر بودن فرهنگ زندگی اجتماعی و نیز زندگی مسالمت‌ آمیز شیعیان و اهل سنت ساكن در روستا، از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور جزو 12 روستای هدف گردشگری استان اردبیل تعیین شده است. نمای ظاهری این روستا از دید گردشگران جلوه‌ای جذاب و دینی به آن بخشیده به طوری كه در نگاه نخست صدها واحد مسكونی به صورت مكعب‌ هایی در كنار هم و همشكل دیده می‌شود و با رنگ‌ آمیزی تزئینی ایوان‌ ها، تیرهای چوبی ایوان‌ ها، درها، پله‌ ها و پنجره‌ ها منظره بدیعی را به وجود آورده است.

3box

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره های ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ _ ۰۹۱۰۱۶۸۸۸۶۱ از طریق تلفن، واتساپ و یا تلگرام با ما در ارتباط باشید.

————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی پروژه روستا کزج اردبیل
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 43
  • حجم فایل: 8مگابایت

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیانتحلیل و بررسی پروژه روستا کزج اردبیل، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت روستا، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، معماری ایرانی، معماری سنتی، تحلیل و بررسی پروژه روستا کزج اردبیل، مرمت معماری روستا، پاورپوینت مرمت روستا، پروژه روستا، پروژه روستا کزج اردبیل، پروژه روستا آذربایجان، تحلیل و بررسی پروژه روستا کزج اردبیل، روستا کزج اردبیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا