پاورپوینت نمونه موردینمونه موردی بیمارستان

تحلیل و بررسی بیمارستان امام رضا مشهد همراه با پلانها و تصاویر

نمونه موردی بیمارستان داخلی

تحلیل و بررسی بیمارستان امام رضا مشهد

کد محصول: p354

کریم طاهرزاده بهزاد در سال ۱۲۶۷ هجری شمسی در تبریز متولد شد. در سن ۱۹ سالگی به مشروطه خواهان پیوست و پس از کشته شدن شمار زیادی از مشروطه خواهان، ایران را ترک و در استانبول و سپس در برلین مشغول تحصیل معماری شد. او در سال ۱۳۰۵ به ایران بازگشت و به فعالیت معماری پرداخت.

از جمله آثار ایشان، دبیرستان شاه رضا-شریعتی واقع در مشهد است که در سال ۱۳۱۰ ساخته شد با بدنه ی آجری، قوس های جناغی و نیم دایره، سرستون مقرنس، کاشی کاری، قطاربندی با نقوش آرت دکو، پلان برون گرا به سبک نئوکلاسیک و بام شیب دار.

تحلیل و بررسی بیمارستان امام رضا مشهد

یکی دیگر از آثار طاهرزاده در مشهد، تئاتر شیر و خورشید است که ویژگی هایی مشابه دبیرستان شاه رضا دارد. مانند بام شیب دار شیروانی. در این ساختمان تقارن به چشم میخورد که در اکثر کارهای این دوران وجود دارد.

آرامگاه فردوسی در توس که با الهام از آرامگاه کوروش، و بازسازی نمای شمالی مجلس شورای ملی در تهران که با الهام از تخت جمشید طراحی شده، به شیوه ی پارسی می باشند.

در نمای هنرستان راه آهن واقع در تهران، خطوط کشیده ی افقی دیده میشود و نرده هایی به سبک آرت دکو.

تحلیل و بررسی بیمارستان امام رضا مشهد

بیمارستان شاه رضا که پس از انقلاب اسلامی به امام رضا(ع) تغییر نام داد، ویژگی هایی مشابه همین آثار دارد. مانند بدنه ی آجری، قوس جناغی، کاشی کاری، بام شیب دار، خطوط کشیده ی افقی، تقارن و پلان برون گرا، که به تفسیر توضیح داده خواهدشد.

ساختمان بیمارستان امام رضا، واقع در استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد که از شمال محدود به خیابان ابن سینای شرقی و میدان امام رضا می باشد، از شرق به خیابان همت، از جنوب به خیابان بهار و از غرب به خیابان دانشگاه محدود است.

قدمت این بیمارستان به سال ۱۳۱۲ هجری شمسی و دوران رضا شاه پهلوی بازمی گردد. اکنون ساختمان در مالکیت آستان قدس رضوی می باشد. این ساختمان را کریم طاهرزاده بهزاد در مدت زمان اقامتش در مشهد طراحی نمود.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت تحلیل و بررسی بیمارستان امام رضا مشهد به همراه پلان و تصاویر
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 65
  • حجم فایل: 5 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

تحلیل و بررسی بیمارستان امام رضا مشهد، پلان بیمارستان امام رضا مشهد، دیاگرام بیمارستان امام رضا مشهد، سایت پلان بیمارستان امام رضا مشهد، برنامه فیزیکی بیمارستان امام رضا مشهد، نقشه اتوکدی بیمارستان امام رضا مشهد، نمونه موردی بیمارستان داخلی

تحلیل و بررسی بیمارستان امام رضا مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا