پاورپوینت نمونه موردینمونه موردی فرودگاه

تحلیل و بررسی دو نمونه فرودگاه ایرانی همراه با پلانها و تصاویر

نمونه موردی فرودگاه داخلی

تحلیل و بررسی نمونه فرودگاه داخلی

کد محصول: p398

فرودگاه بین المللی امام خمینی 

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در ۳۰ کیلومتری جنوب تهران میان بزرگراه تهران-قم و بزرگراه تهران-ساوه و در یک سایت ۱۴ هزار هکتاری قرار گرفته‌است. این فرودگاه بعنوان جایگزین فرودگاه بین‌المللی مهر آباد طراحی گردید که اکنون در داخل بافت شهر تهران قرار گرفته است. فرودگاه امام توسط شرکت فرودگاه‌های کشور اداره می‌شود و مرکز فعالیت شرکتهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ماهان، آسمان، قشم، کاسپین، تابان و زاگرس می‌باشد. تا اوت ۲۰۱۴ فرودگاه امام خمینی میزبان بیش از ۴۰ ایرلاین بوده که با بیش از ۷۰۰ پرواز هفتگی تهران را به شهرهائی در بیش از ۳۰ کشور جهان متصل می‌کنند.

فاز یک فرودگاه امام خمینی دارای یک ترمینال مسافر بری فعال با ظرفیت جابجایی ۶/۵ میلیون مسافر و ۱۲۰ هزار تن بار در سال بوده و فاز ۲ فردگاه نیز در حال ساخت می‌باشد. در شهریور ۹۳ پل ارتباطی فاز ۱ و ۲ با تغییر کاربری به عنوان ترمینال موقت حجاج مورد بهره‌برداری قرار گرفت. فرودگاه امام با جابجایی نزدیک به ۵ میلیون مسافر در سال ۱۳۹۲ یازدهمین فرودگاه خاور میانه از نظر جابجایی مسافر است این آمار در ۱۱ ماهه سال ۹۳ به ۵٬۸۴۴٬۰۹۰ مسافر رسید. فرودگاه امام همچنین با جابجایی نزدیک به ۹۹ هزار تن بار در سال یکی از فرودگاه‌های مهم منطقه در زمینه حمل بار نیز می‌باشد.

فرودگاه مهرآباد

نام اصلی روستای مهرآباد «حسین‌آباد» و در تملک حاجی میرزا آقاسی صدراعظم محمد شاه قاجار بود. حاجی میرزا آقاسی، حسین‌آباد را به ناصرالدین شاه هبه کرد و بعد از مدتی جزو مهریه عصمت‌الدوله، دختر شاه و همسر دوستمحمدخان معیرالممالک، درآمد و نام مهرآباد را بر آن گذاشتند. اما بعدها به مناسبت خرج‌های بی‌رویه دوستمحمدخان، مهرآباد به گرو رفت و از تملک خاندان معیرالممالک خارج شد و دادخواهی دوستعلی معیری پسر دوست‌محمدخان نیز نزد رضاشاه بی فایده بود. در سال ۱۳۰۴ در دوران سلطنت رضاشاه حق انحصاری هواپیمایی به شرکت هواپیمائی آلمانی یونکرس Junkers واگذار شد و پس از تأسیس باشگاه خلبانی، با ۲۰ فروند هواپیما در سال ۱۳۱۷، عملاً فرودگاه مهرآباد به دست آن‌ها بنیاد شد. در سال ۱۳۲۵ اولین گروه خلبانان نیروی هوایی به آمریکا اعزام شدند و پس از آن نیروی هوایی در سال ۱۳۲۸ با هواپیماهای اف-۸۶ سیبر و تی-۳۳ در مهرآباد آغاز به کار نمود و عملیات پروازی را آغاز کرد. رشد هوانوردی و عضویت ایران در سازمان ایکائو منجر به رشد روزافزون صنعت ترابری هوایی مسافری و باری در فرودگاه اصلی ایران یعنی مهرآباد گردید. در سال ۱۳۳۷ هجری خورشیدی اسکناس‌های دویست ریالی ایران با نمایی از فرودگاه مهرآباد چاپ و نشر شد.

تحلیل و بررسی نمونه فرودگاه داخلی

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی دو نمونه فرودگاه ایرانی همراه با پلانها و تصاویر
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 86
  • حجم فایل: 8 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

تحلیل و بررسی دو نمونه فرودگاه ایرانی همراه با پلانها و تصاویر

تحلیل و بررسی نمونه فرودگاه داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا