پاورپوینت نمونه موردیپاورپوینت تحلیلی و تئوری معماری

تحلیل و بررسی کلیسای رونشان لوکوربوزیه

کد محصول: p9

تحلیل و بررسی کلیسای رونشان لوکوربوزیه، شارل ادوارد ژانره در ششم اکتبر 1887 در سوئیس به دنیا آمد.پدرش ژرژ ادوارژانر قالب ساز ساعت و کوهنورد بود و مادرش ماری شورلوت آملی پره پیانیست بود. تعدادی از آثاروی عبارتند از: ویلا ساوا، دادگاه عالی، اونیته د آبیتاسیون، کلیسای رونشان، …
وی در 27 اوت 1965 چشم از دنیا فرو بست. وزیر فرهنگ وقت فرانسه در روز اول سپتلمبر مراسم خاکسپاری این معمار سر شناس را برگذار کرد.

لوکوربوزیه در ژوئن 1950 برای اولین بار از سایت کلیسا رونشان بازدید کرد و اصرار نمود تا پیاده به بالای تپه برود او تعجب نمود، آیا این مکان مناسبی برای خوش آمد گویی به مردمی که برای زیارت می آیند خواهد بود؟ چون پیمودن آن راه واقعا نفس گیر بود. او قصد داشت تا حجم بیرونی کلیسا رونشان را در مدت سفر زیارتی که دو بار در سال اتفاق می افتاد، به سرعت و راحتی درک شود.

تحلیل و بررسی کلیسای رونشان لوکوربوزیه، سایت بنا بر روی زمین مسطح بالای یک تپه قرار دار و مسیر دسترسی به آن از پایین تپه در سمت جنوب شرقی آن سایت واقع است. قسمت غربی سایت با درختان محصور شده است و این مسیر از جبهه غربی سطح صاف بالای تپه به آن وارد می گردد.

در فاصله زیادی از قسمت شرقی سایت ، درختان جنگل لبه شرقی سایت را به وجود آورده اند. در میان این تپه ی پر درخت، سطح صاف و کوچکی در جبهه غربی آن قرار گرفته که دارای چشم انداز هایی به اطراف و خصوصا سمت جنوب است. مسئله مهم، نحوه جایگیری و شکل گیری بنا برای برقراری ارتباط میان مسیر حرکت، بنا و حالت مایل سایت است.

در قرون متمادی، سایت کلیسای رونشان مفهوم مذهبی عمیقی برای مسیحیان داشته است.این مفهوم به زمان معروفی این کلیسا به عنوان یک مکان زیارتی در سال 1296 م بر می گردد.در دوران کمال مذهبی این مکان در سال 1944 ، توپخانه فرانسه به گروه آلمانی که این ناحیه را اشغال کرده بودند، حمله ور شد و در جنگ منتج از این حمله کلیسای این محل تخریب شد.

در دوره ای پس از جنگ جهانی دوم از لوکوربوزیه خواسته شد تا بر روی تپه ی بورلمون colline de borlemont، آخرین سکوی سنگی رشته کوه وژ vosges که 500  متر بالا تر از سطح زمین های اطراف قرار داشت بنای کلیسای نتر-دام-دو-ا  را باز سازی کند.

بازی متقابل ماده ونور آنطور که در رونشان در معرض دید بیننده قرار گرفته ،از سطوح نرم و از شفاویت و همگنی معماری دهه 1920 لوکوربوزیه گسسته است. در اینجا سایه و روشن به ابزاری برای تراش تندیس گون فضا بدل شده اند و تنها نقطه ی قوت نمای کلیسا آن آزادی مطلقی است که کاربرد این همه ابزار را به مدد ضخامت دیوار ممکن ساخته است.

با این نورپردازی نمایشی، بتن سفید و ناهمواری دیوار ها و بتن زمخت و قالب بام کلیسا، جایگزین نماد های نرم و همگن (ماشین زندگی) سابق شده اند و بی هیچ شاعبه ی تردیدی مهر کار و عمل انسانی را بر جبین نهاده اند.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی کلیسای رونشان لوکوربوزیه
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 57
  • حجم فایل: 7مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


تحلیل و بررسی کلیسای رونشان لوکوربوزیه، دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی کلیسای رونشان لوکوربوزیه، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، معماری و عمران، پاورپوینت بررسی و تحلیل کلیسای رونشان لوکوربوزیه، پاورپوینت نمونه موردی، معماری و سازه، کلیسای رونشان لوکوربوزیه، بررسی کلیسا رونشان، لوکوربوزیه، دانلود پاورپوینت کلیسا رونشان لوکوربوزیه، پاورپوینت کلیسا رونشان لوکوربوزیه، پاورپوینت کلیسا رونشان، کلیسا رونشان، کلیسا رونشان، کلیسای نتردام، کلیسا رونشان، بررسی کلیسای رونشان لوکوربوزیه، کلیسا رونشان لوکوربوزیه، تحلیل و بررسی کلیسای رونشان لوکوربوزیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا