رساله کارشناسی ارشد معماری

رساله طراحی پرديس سينمايی با رویکرد معماری زمینه گرا +نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی

رساله طراحی پرديس سينمايی با رویکرد معماری زمینه گرا +نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی

کد محصول :G68

چکیده:

ایران از جوانترین کشورهاست. قشرعظیم جوان نیازمند توجه و برنامه ریزی برای رشد و تعالی است . اوقات فراغت جوانان سرمایه ای برای کشور محسوب می شود . جهت دهی به این نیروی عظیم در مسیر صحیح مستلزم ایجاد زمینه ها و فضاها و مکانهای کافی و مناسب است .در بین زمینه های فرهنگی و اجتماعی ، سینما موضوعی است که از یک سو مخاطبین اصلی آن را جوانان تشکیل می دهند و از سوی دیگر خود نیز با مدرن ترین تکنولوژی های روز به پیش می رود. بدین سبب سینما می تواند نقش موثری در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه و بخصوص نسل جوان داشته باشد. در سالهای اخیر سینما جایگاه خود را در الگوی گذران اوقات فراغت از دست داده است. این مسئله دلایل متعددی در زمینه های فرهنگی و اقتصادی و فنی و … دارد .کشور ما در مقایسه با آمار جهانی با کمبود شدید سالن های سینما روبروست. لذا ضروریست که در کنار بالا بردن سطح کمی و کیفی تولیدات سینمایی، سالن ها و مجموعه های سینمایی جدید احداث و به عنوان یک مکان فرهنگی دلپسند و امن جلوه کنند.کمبود سالن های سینمایی با کیفیت مطلوب در شهر تهران بسیار چشمگیر بوده، لذا لزوم احداث پردیس سینمایی مطلوب در این شهر احساس می‌شود؛ از سوی دیگر یکی از چالشهای اصلی برای طراحان، ایجاد ارتباط میان مفاهیم بر گرفته از زمینه با فرهنگ و مسایل جهانی است. بسته به مقیاس، رویکردهای زمینه‌گرایی و منطقه‌گرایی در چند دهه اخیر برای حل چنین چالش‌هایی مطرح گردیده اند.در راستای توجه به این فقدان فرهنگی در کشور و به خصوص شهر مشهد، تحقیق پیش رو در پی طراحی پردیس سینمایی در شهر تهران با رویکرد زمینه گرا پیشرو می‌باشد. توجه به ارزش های اصیل ایرانی- اسلامی در طرح پژوهش با در نظر گرفتن تکنولوژی به روز و مدرن مورد استفاده در جهان، در این طراحی حائز اهمیت است. هدف از طراحی چنین مجموعه‌ای، ایجاد فضای فرهنگی مطلوب و همچنین ارتقا تعاملات اجتماعی مردم با در نظر گرفتن زمینه و منطقه مورد طراحی و عوامل تاثیرگذار در طراحی معماری منطقه گرا می‌باشد، چرا که فیلم، نمایش و سینما خود بیانگر فرهنگ جاری مردم آن منطقه است و بنای آن نیز می‌تواند بیانگر مفاهیم فرهنگی و نماد مناسبی برای عملکرد آن باشد. در این پژوهش از روش تحقیق تحلیلی- توصیفی با مطالعات موردی استفاده شده است. در پایان، در طرح نهایی، نکات و اصول مهم به عنوان راهکارهای کالبدی و فرهنگی برای طراحی مجموعه فرهنگی به ویژه سینما در منطقه ارائه می‌گردد تا طراحان معماری و حتی شهرسازی بتوانند بین معماری منطقه و تکنولوژی های جدید گفتمانی صحیح برقرار سازند. این راهکارها در زمینه های مختلف از جمله هندسه، جزییات نما ، فضاهای ویژه داخلی با توجه به عملکرد بنا، نورپردازی، سازه و … می ‌با‌شد. استفاده از مفاهیم معماری اسلامی کشورهای در حال توسعه به ویژه ایران، همچون انعکاس، نگاه جز به کل، استفاده از موتیف های ایرانی- اسلامی در طراحی نما در کنار بهره گیری از تکنولوژی های نوین و کارآمد بروز و ظهور پیدا کرده است. به گونه ای که ضمن عدم مغایرت با ارزش های فرهنگی، اجتماعی و هنجاری از برقراری تعامل و سود بردن از مزایای جهانی برای تقویت طرح و ایجاد حس مکان به گونه ای مطلوب استفاده شده است.

کلمات کلیدی: رساله پرديس سينمايي با رویکرد معماری زمینه گرا،دانلود پایان نامه پرديس سينمايي با رویکرد معماری زمینه گرا

3box ——————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: رساله پرديس سينمايي با رویکرد معماری زمینه گرا+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی
  • فرمت فایل:wordواتوکد و سه بعدی
  • تعداد صفحات:203
  • حجم فایل:35 مگابایت
  • توضیحات نقشه:این پروژه شامل نقشه های اتوکدی کامل و مبلمان شده در تمامی طبقات،سایت پلان اتوکدی مبلمان شده،  برش های مبلمان شده ،پلان اتوکدی ستون گذاری تمام طبقات،تصاویر سه بعدی،و نماهای اتوکدی می باشد.متراژ کل بنا ۳۵۰۰ مترمربع و زمین سایت ۱۰۰۰۰ متر مربع می باشد.
قیمت قبل از تخفیف 460000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.


رساله پرديس سينمايي با رویکرد معماری زمینه گرا،نقشه های پرديس سينمايي با رویکرد معماری زمینه گرا+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی، طراحی پرديس سينمايي با رویکرد معماری زمینه گرا+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی, مطالعات پرديس سينمايي با رویکرد معماری زمینه گرا+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی, برنامه فیزیکی پرديس سينمايي با رویکرد معماری زمینه گرا, دانلود پرديس سينمايي با رویکرد معماری زمینه گرا، دانلود پرديس سينمايي با رویکرد معماری زمینه گرا، رساله پرديس سينمايي با رویکرد معماری زمینه گرا، پروپوزال پرديس سينمايي با رویکرد معماری زمینه گرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا