پاورپوینت نمونه موردینمونه موردی ادارینمونه موردی برج مسکونی

تحلیل و بررسی برج هرست نورمن فاستر

کد محصول: p253–

با تحلیل و بررسی برج هرست نورمن فاستر در ارسی همراه شما هستیم؛  –برج هرست اولین ساختمان اداری بلند مرتبه ی “سبز” در نیویورک؛ مهارت و هوشی یک گروه معماری بزرگ را یادآوری می کند، فاستر و همکارانش در این پروژه به سمت طراحی ضد کلیشه ای و نوآورانه حرکت کرده اند و ساختمانی خلق کرده اند که تکنیک ها و تکنولوژی های بکر گرفته شده در آن، تحسین برانگیز است. در این بخش و در ادامه قصد داریم نگاهی به برخی از ویژگی های این برج شاخص در منطقه منهتن نیویورک بیاندازیم.

معماری پایدار از کاربرد مفاهیم پایداری و توسعه پایدار در معماری به‌ وجود آمده است. که مهم‌ترین سرفصل‌های معماری پایدار را عناوین “معماری اکو – تک“، “معماری و انرژی” و “معماری سبز” تشکیل می‌دهد. معماری پایدار، که در واقع زیرمجموعه طراحی پایدار است، را شاید بتوان یکی از جریان‌های مهم معاصر به حساب آورد که عکس‌العملی منطقی در برابر مسایل و مشکلات عصر صنعت به شمار می‌رود.

برای مثال، 50 درصد از ذخایر سوختی در ساختمان‌ها مصرف می‌شود که این به نوبه خود منجر به بحران‌های زیست محیطی شده و خواهد شد. بنابراین، ضرورت ایجاد و توسعه هرچه بیشتر مقوله پایداری در معماری بخوبی قابل مشاهده است.

سیلووِتِ دندانه دار و متقارن این بنا، به راحتی در محیط اطراف خود قابل تشخیص است. نمای دیاگرید(در هم تنیده) از قاب فولادیِ مثلثیِ تشکیل شده که %21 کاربرد کمتر فولاد نسبت به همین گونه ساختمان های سنتی را به دنبال داشت. همچنین نکته ی تاثیرگذار این بنا، [در مورد] استاتیک آن است؛ زمانی که مشخص می شود %90 از 10480 تن فولاد استفاده شده حاصل متریال های بازیافتی است.

فولاد و شیشه در بالای شش طبقه ی اولیه با نمای سنگی خود که در سال 1928 توسط ژوزف اربن(Joseph Urban)، با هزینه ی 2 میلیون دلار طراحی شد؛ با یکدیگر همنشین می شوند. این ساختمان 40000 فوت مربعی که توسط ویلیام راندولف هِرست(William Randolph Hearst) تاسیس شد، به عنوان یک سایت شاخص در طرح های اولیه دیده شده بود. برج جدید با 46 طبقه، و 80000 متر فضای اداری بر پا شده است.

سازه هندسی خاص برج هرست در واقع از فریم های مثلثی چهار طبقه که به یکدیگر متصل شده اند تشکیل شده چون مثلث ها ضمن اینکه می توانند بار جاذبه را حمل کنند توانایی ایجاد پایداری جانبی را نیز دارند و بنابراین ستون ها نیاز به کمربندهای تقویتی نداشته و بدین ترتیب در مصرف فولاد 2000 تن صرفه جویی شد. آقای “اسکات بورلند” که مدیر بخش سازه این برج است می گوید که هندسه این برج کار دشواری است چون در عین آنکه سازه آن جعبه ای شکل نیست ولی ما تاکنون جعبه های زیادی ساخته ایم و برای نصب هر چیزی کار بسیار دشواری انجام گرفت در قسمت بالای برج آنرا به وسیله ستون های غول پیکر که تعداد آنها 12 عدد است بر پا کردیم و انجام این کار آسان نبود چرا که حمل آنها به صورت یکپارچه امکان پذیر نبود چون بسیار سنگین بودند.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی برج هرست نورمن فاستر
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 43
  • حجم فایل: 4مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

تحلیل و بررسی برج هرست نورمن فاستر، دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی برج هرست نورمن فاستر، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، شهرسازی، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت برج هرست نورمن فاستر، برج هرست نورمن فاستر، پروژه معماری، معماری مدرن، پاورپوینت بررسی برج هرست نورمن فاستر، پاورپوینت برج هرست، نورمن فاستر، پاورپوینت نمونه موردی، دانلود پاورپوینت نورمن فاستر، بافت شهری، معماری، فناوری معماری، طراحی فضای تجاری، تکنولوژی مدرن، معماری معاصر، معماری شهری، معماری پایدار، فضاهای شهری، تحلیل و بررسی برج هرست نورمن فاستر، معماری پایدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا