پروژه مرمت ابنیه

دانلود کامل پروژه مرمت قلعه دهشاد شهریار

دانلود کامل پروژه مرمت قلعه دهشاد شهریار، به همراه پلان اتوکدی

کد محصول:M33

اطلاعات تاریخی

قلعه دهشاد با دیرینگی بیش از ۲۰۰ سال در روستایی به همین نام، در ده کیلومتری شرق شهریار و در محدوده شهر باغستان قرار دارد. قلعه دهشاد شاید تنها قلعه روستایی استان تهران است که هنوز سکونت در آن ادامه دارد. نزدیکترین راه دسترسی به این قلعه اتوبان تهران ساوه کیلومتر ۷ که ۷۰۰ متر با اتوبان فاصله دارد سر در این قلعه در دوره قاجار ساخته شده‌است و کل بنا مربوط به دوره ما قبل قاجار و زندیان و بسیار شبیه ارگ کریم خان می‌باشد.

 

اطلاعات معماری

نام اثر در فهرست آثار ملی ایران: قلعه دهشاد

قدمت و دوره تاریخی: قاجاریه

آدرس قلعه دهشاد شهریار: تهران، شهریار، شهرستان شهریار، بخش مرکزی، دهستان رزکان، روستای دهشاد پائین

امروزه از مجموع برج‌های چهارگانه فقط دو برج شمال شرقی و جنوب شرقی به صورت اولیه خود باقی مانده‌است و قسمتی از دو برج دیگر آسیب دیده است. وسعت این قلعه در حدود۱۳۸۰۰ متر مربع می‌باشد. قلعه به سبک معماری اوایل دوره قاجار ساخته شده‌ است و ابعاد آن ۱۰۰ متر در ۱۰۰متر و به شکل مربع است در چهار گوشه بنا چهار برج دیده‌بانی و در ضلع شرقی یک در ورودی با سردری مرتفع به شکل ذوزنقه ای واز آجر که دارای دو طاق نما در دو طرف می‌باشد ساخته شده‌ است.

قلعه دهشاد بالا و پایین شهریار قلعه دهشاد بالا و پایین شهریار گمشده در زمان

فضا‌های مهم معماری

ورودی اصلی قلعه در ضلع شمال شرقی از ساختار آجری با پلان ذوزنقه ای شکل که بر ضلع میانی آن مدخلی در یک طاق نمای بزرگ با سقف گنبدی و بر روی آن به ترتیب یک ردیف تزینات دندان موشی و طرح یک لوزی در قاب بندیهای چهار گوش دیده می‌شود. در هر طرف طاق نمای مرکزی یک شبه ستون چهار ضلعی با یک رف تزینی بر قسمت بالای بدنه و سر ستونی مرکب از رگچین‌ها دیده می‌شود. در هر کدام از ساق‌های جانبی ورودی قلعه نیز یک طاق نمای کوچک با سقف گهواره ای و بر روی آن ابتدا قالبی با تزیین دندان موشی و سپس یک قاب ساده تعبیه شده است.

طرح مرمت بنا

این قلعه روستای تنها قلعه روستای باقی مانده میباشد که هنوز زندگی در آن جریان دارد. گویا مالک اولیه قلعه دهشاد مشارالسلطنه نام داشته و بعد ها شخصی بنام حاجی حبیب الله مفید آن را در اختیار گرفته و هم کنون عده ای از مهاجرین افغان در آن زندگی می کنند.

این‌جا «قلعه دهشاد»؛ آدم‌ها رفتند، گوسفندان آمدند!

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود کامل پروژه مرمت قلعه دهشاد شهریار
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 72
حجم فایل: 11 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

نحوه خرید:

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

دانلود کامل پروژه مرمت قلعه دهشاد شهریار، دانلود کامل پروژه مرمت قلعه دهشاد شهریار به همراه پلان اتوکدی، دانلود رایگان مرمت قلعه دهشاد شهریار، دانلود پروژه کامل مرمت، پاورپوینت مرمت قلعه دهشاد شهریار، مرمت ابنیه شهریار، پروژه مرمت ابنیه تاریخی، پروژه مرمت قلعه دهشاد شهریار، مرمت و احیا قلعه دهشاد شهریار، پاورپوینت پروژه مرمت قلعه دهشاد شهریار، دانلود کامل پروژه مرمت قلعه دهشاد شهریار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا