پروژه مرمت ابنیه

دانلود کامل پروژه مرمت کاخ سلیمانیه کرج

دانلود کامل پروژه مرمت کاخ سلیمانیه کرج، به همراه پلان اتوکدی

کد محصول:M35

اطلاعات تاریخی

کاخ سلیمانیه کرج یکی از بناهای تاریخی کرج است که ساخت آن به دوران قاجار باز می‌گردد و امروزه بخشی از محوطه دانشکده کشاورزی کرج به شمار می‌رود. این بنا در بین سال‌های ۱۲۲۵ تا ۱۲۲۷ هجری قمری در دوران فتحعلی‌شاه قاجار، به فرمان یکی از پسران وی به نام سلیمان‌میرزا، برای اقامت تابستانی در باغ بزرگی بنا شده است. این بنا توسط محمد حسین خان نظام الدوله اصفهانی ساخته شده است.

کشف ساختارهای معماری در کاخ سلیمانیه کرج - ایسنا

اطلاعات معماری

کاخ سلیمانیه در محدوده مرکزی شهر قدیم کرج استان البرز و حدفاصل بلوارهای شهید چمران و امامزاده حسن، در محل کنونی دانشکده کشاورزی بنا شده است. این کاخ با دستور مستقیم شاه قاجار به منظور اقامت تابستانی وی بنا شده است. در گذشته کاخ میان ساختمان‌های دیگری محصور بود که به منظور اقامت ملازمین شاه مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

 

فضا‌های مهم معماری

ساختمان کاخ آجری است و نمای آن تزیینات ویژه‌ای ندارد. بنای این کاخ روی پیلوت ساخته شده که در زمان خود نوعی نوآوری به شمار می‌رود. در تالار این بنا، دو نقاشی از عبدالله‌خان نقاش‌باشی روی دیوارها کشیده شده که یکی تصویر آقا محمدخان و دیگری تصویر فتحعلی‌شاه و اطرافیانشان است.

درهای کاخ سلیمانیه به روی مردم باز شد/ تماشای موزه نقاشیهای دوره قاجار را از دست ندهید - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

طرح مرمت بنا

در شرق ساختمان کاخ برجی در ۵ طبقه ساخته شده بوده که هم‌اکنون تنها ویرانه‌های طبقه همکف آن باقی‌مانده است. همچنین سابقاً در اینجا باغ‌های زیبا، فواره های آب و ساختمان‌های متعدد وجود داشته و دیوارهایی که آن را از دهکده جدا می‌ساخته هنوز برپاست. ولی ما فقط می‌توانیم حیاط های خالی و چند درخت را مشاهده کنیم که در ایام گذشته حرم پادشاه در آن اقامت داشته است.

مرمت محوطه کاخ تاریخی سلیمانیه کرج آغاز شد - ایرنا

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود کامل پروژه مرمت کاخ سلیمانیه کرج
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 78
حجم فایل: 9 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

نحوه خرید:

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

دانلود کامل پروژه مرمت کاخ سلیمانیه کرج، دانلود کامل پروژه مرمت کاخ سلیمانیه کرج به همراه پلان اتوکدی، دانلود رایگان مرمت، دانلود پروژه کامل مرمت، پاورپوینت مرمت کاخ سلیمانیه کرج، مرمت کاخ سلیمانیه کرج، پروژه مرمت ابنیه تاریخی، دانلود کامل پروژه مرمت کاخ سلیمانیه کرج، پروژه مرمت کاخ سلیمانیه کرج، پاورپوینت مرمت کاخ سلیمانیه کرج، مرمت کاخ سلیمانیه کرج، کاخ سلیمانیه کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا