پاورپوینت تحلیلی و تئوری معماریپاورپوینت نمونه موردینمونه موردی پل

تحلیل و بررسی پل قانون اساسی ونیز سانتیاگو کالاتراوا

کد محصول: p340–

با تحلیل و بررسی پل قانون اساسی ونیز سانتیاگو کالاتراوا در ارسی همراه شما هستیم؛ پل قانون اساسی ونیز که پُلِ کُستیتوتسیونه (Ponte della Costituzione) که به نامهای «پُلِ چهارمِ کانال بزرگ» و یا «پُلِ کالاتراوا» نیز مشهور است و در سال 2008 میلادی به عنوان جدیدترین پُل کانال بزرگ و شهر ونیز افتتاح شد، که در اینجا به شرح آن می‌پردازیم.

ونیزی ها، این پل را پل قانون اساسی نمی‌دانند، بلکه آن را پل کالاتراوا یا دایناسور خطاب می‌کنند، زیرا این ساختار، ستون فقرات غول ژوراسیک را در ذهن تداعی می‌کند. وقتی از کالاتراوا سوال شد که چرا آثارش، الهام گرفته از آناتومی هستند، وی پاسخ داد: میکل آنژ گفته است که معماری به اعضای انسان بستگی دارد. به همین دلیل بعید به نظر می‌رسد، کسی که آناتومی را درک نکند، معمار خوبی باشد.

پل قانون اساسی ونیز، ساختاری فلزی، سبک و انعطاف پذیر دارد که از برخی از زوایا، بالهای باز یک پرنده عظیم الجثه را تداعی میکند که ۹۴ متر طول و بین ۹.۳۸ تا ۳.۰۰ متر عرض دارد. این یکی از ویژگیهای پل قانون اساسی است که عرض آن، ابتدا در هر طرف ۳ متر میباشد و با پیشروی به سمت وسط پل، این عرض به ۹.۳۸ متر میرسد تا کسانی که از این پل بازدید میکنند، بتوانند بایستند و از چشم‌انداز پل لذت ببرند. این پل دارای ارتفاعی برابر با ۸۱ متر و ۱۰ متر در نقطه مرکزی خود است.

در زمان توسعه‌ی استثنایی «توریسم بین‌المللی» توجّه زیادی به مرکز خلیجی ونیز نشان داده شد و این شهر بیش از همیشه در مرکز توجّه توریستها قرار گرفت. بسیاری از طرّاحان و معماران مشهور دنیا علاقه‌مند به اجرای پروژه‌ای در این شهر بوده‌اند که البتّه هرگز موفق نشدند ــ لوکوربوزیه (پروژه‌ی بیمارستان جدید ونیز)، لـویی کـان (ساختمان کنگره در سال 1969) و فرانک لوید رایت (مؤسّسه‌ی دانشگاهی ونیز).

در این میان آثار سانتیاگو کالاتراوا، معمار و مهندسِ سازه و مجسّمه‌ساز اسپانیایی، موفّق شد اثری از خود در شهر ونیز به یادگار گذارد و نه فقط طرّاحی آن را انجام داد، بلکه توانست آن را به اجرا هم در آورَد و نام خود را در شهر ونیز به ثبت برساند. کالاتراوا که سابقه‌ی طرّاحی پُلهای زیادی همچون آلامیـو (Alamillo) در سِویل (Seville) اسپانیا، 1992؛ پُلِ باک دِ رودا (Bac de roda) در بارسلونا، 1987؛ پُل ثوبریثوری (Zubizuri) در بیلباؤی اسپانیا، 1997؛ پُلِ جِـیمز جویس (James Joyce) در دابلینِ ایرلند، 2003؛ پُل ساندایال (Sundial) در رِدینگ (Redding) کالیفورنیا، 2004؛ و بسیاری دیگر را داشته و همواره با هر اثری که خلق نموده دریچه‌ی نوینی درطراحی پُل به روی جهانیان گشوده است، این بار نیز اثر جدیدی در کارنامه‌ی خویش به ثبت می‌رساند.

در سال 1997 کالاتراوا مأمور طرّاحی پُل چهارم در کانال بزرگ شهر ونیز شد. این پُل به منظور اتّصال دو بخش مهم و بسیار حیاتی شهر به یکدیگر، در ناحیه‌ی ورودی شهر ونیز پیشنهاد شده بود که میدان رُم را به ایستگاه قطار سانتا لوچیا متّصل می‌نمود. روند ساخت و ساز پل قانون اساسی، حقیقتا بسیار جالب است؛ چرا که هر قسمت به صورت جداگانه ساخته شد. از یک طرف، فونداسیون‌هایی که بیش از ۲۰ متر عمق داشتند در زمین گلی ساخته شدند. از طرف دیگر، ساختار فلزی در سان دونا دی پیاو ونتو ساخته شد. این سازه از راه دریا منتقل گردید، از کانال بزرگ و پل آکادمی گذر کرد تا اینکه به محل مورد نظر رسید.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی پل قانون اساسی ونیز سانتیاگو کالاتراوا
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 39
  • حجم فایل: 2مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان تحلیل و بررسی پل قانون اساسی ونیز سانتیاگو کالاتراوا، دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی پل قانون اساسی ونیز سانتیاگو کالاتراوا، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، شهرسازی، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی پل قانون اساسی ونیز، سانتیاگو کالاتراوا، پروژه معماری، معماری مدرن، پل قانون اساسی ونیز سانتیاگو کالاتراوا، پاورپوینت نمونه موردی، تحلیل و بررسی پل قانون اساسی ونیز سانتیاگو کالاتراوا، بررسی طراحی پل سانتیاگو کالاتراوا، پُلِ کُستیتوتسیونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا