پاورپوینت نمونه موردینمونه موردی هتل

تحلیل و بررسی هتل عباسی اصفهان

کد محصول: p347

با تحلیل و بررسی هتل عباسی اصفهان در ارسی همراه شما هستیم؛ هتل عباسی اصفهان یکی دیگر از کاروانسراهای تاریخی ایران به شمار می‌رود که به سبب معماری چشمگیر خود از شهرتی جهانی برخوردار است. اصفهان یکی از بزرگترین شهرهای تاریخی ایران است که آثار تاریخی برجسته‌ای را در دل خود نهان دارد. هتل عباسی اصفهان یکی دیگر از آثار تاریخی به یادگار مانده در این شهر است که زمین آن در دوران صفوی و توسط مادر شاه سلطان حسین صفوی وقف شد. در زمان صفویان زمین این هتل به تعدادی مغازه و کاروانسرا اختصاص داده شده بود.

معماری شکوهمند ایران همواره چون گوهری تابان در میان آثار معماری جهان می درخشــیده و از مرتـبه ای بلند برخــوردار بوده است. در این میان، معمـاری مکتب اصفهان در دوره های گوناگون طلایه دار این راه پرشکـوه بوده و نام هنر و فرهنگ ایران را در گوشه و کنار جهان بلنـد آوازه کرده است. در دوره صفـوی، شهر اصفهان از چنان عظمت و شکوهی بهرمند شد که نصف جهانش نامـیدند. در میان آثار معماری بازمانده از عصر صفوی مجموعـه مدرسـه و بازارچه و کاروانسـرایـی برجـای مانـده است که در کنـار خیـابان چـهارباغ اصفهان چون گوهری یگانه می درخشد. این مجموعه به دستور شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد و آن را به مادر خویش پیشکش کرد.

این بنا هم اکنون در بافت قدیمی اصفهان قرار دارد و به سبب برخورداری از معماری برجسته و تزئینات منحصر به فردش از شهرتی جهانی برخوردار است. ساخت هتل عباسی با ساختار نوینش در سال ۱۳۳۶ خورشیدی آغاز گردید و این هتل در سال ۱۳۴۵ خورشیدی افتتاح شد. این هتل که در واقع یادگاری از کاروانسرای به جای مانده از عصر صفوی است با قدمتی در حدود ۳۰۰ سال هم اکنون یکی از کهن‌ترین هتل های ایران به شمار می‌رود.

  هتل عباسی اصفهان که در جوار چهار باغ قرار دارد، از رنگ‌ها و تزئینات هنرمندانه‌ای بهره می‌برد. این هتل بی نظیر به سیاق سایر خانه‌های تاریخی مناطق گرم و خشک، دارای یک حیاط مرکزی است که اتاق‌هایی یک یا دو طبقه به صورت قرینه یکدیگر در اطرافش جای گرفته‌اند. حیاط این مجموعه که با انواع گل‌ها و گیاهان پوشیده شده، نه تنها زیبایی خیره کننده‌ای دارد بلکه فضایی دلچسب و مفرح را در دل آب و هوای کویری شهر اصفهان به وجود آورده است. جویباری نیز از میان حیاط پر گل و گیاه می‌گذرد که تمثالی همچون بهشت را در ذهن بیننده تداعی می‌سازد و زیبایی این باغ را تکمیل می‌نماید.

تزئینات به کار گرفته شده در این هتل را می‌توان تلفیقی از هنر معماری عصر قاجار و صفویه دانست. از این رو مجموعه نقش و نگارهای به کار رفته بر در و دیوار و سقف و کف اوج تجلی هنر معماری اصیل ایرانی هستند. این هتل دارای دالان‌ها و سرسراهایی نیز هست که در ساخت آنها توجه ویژه‌ای به عنصر نور از طریق نورپردازی طبیعی شده است و در طول روز به بارقه‌های چشم‌نوازی از نور خورشید مزین هستند.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی هتل عباسی اصفهان
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 40
  • حجم فایل: 4مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیانتحلیل و بررسی هتل عباسی اصفهان به همراه پلان ها و تصاویر، پاورپوینت هتل، پلان هتل، نمونه موردی طراحی هتل، طراحی هتل، نمونه هتل، نمونه موردی هتل ،استاندارد طراحی هتل ،ضوابط طراحی هتل، دیاگرام هتل، برنامه فیزیکی هتل، مبانی طراحی هتل، دانلود پاورپوینت هتل، اهمیت طراحی هتل، نمای هتل، نمونه موردی خارجی هتل، هتل عباسی اصفهان، بررسی هتل عباسی اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا