پاورپوینت پروژه روستاپاورپوینت نمونه موردی

تحلیل و بررسی پروژه روستا کندوان تبریز

کد محصول: p341

با تحلیل و بررسی پروژه روستا کندوان تبریز در ارسی همراه شما هستیم؛ روستای کندوان در شهرستان اسکو از آذربایجان شرقی واقع شده که آب و هوای سردی دارد و مردمان آن ۱۸۰ روز از سال را در شرایط یخبندان می‌گذرانند. کندوان در بخش شمال غربی کوه سهند واقع شده و البته در شکل‌گیری آن نیز این کوه نقش بسیار زیادی داشته است. عده‌ای آن را مربوط به‌قرن هفتم و برخی دیگری مربوط به دوران پیش از اسلام می‌دانند.

اما آنچه که عمومیت دارد قدمت ۶ هزار ساله این روستا را نشان می‌دهد و گفته می‌شود که خانه‌های صخره‌ای کندوان نیز قدمتی ۷۰۰ ساله دارند. از دیدگاه برخی محققان، ساکنان اولیه کندوان اهالی حیله‌ور بوده‌اند و برای حفظ جان خود از شرر مغول‌ها به این مکان آمده‌اند و برخی سفالینه‌های موجود در این روستا نیز نشان دهنده این است که زندگی قبل از زمان ایلخانیان نیز در این مکان وجود داشته است.

 در بررسی پروژه روستا  آنچه که معماری روستای کندوان را منحصربه فرد کرده خانه های صخره ای اهالی این روستا است روستای کندوان در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی تبریز ،یکی از روستاهای دهستان سهند می باشد که در ۱۸ کیلومتری جنوب اسکو، در دامنه سرسبز سلطان داغی واقع شده است. معماری صخره ای حاکی از صحنه های مبارزه و جدال انسان با طبیعت و در خدمت گرفتن صخره های طبیعی است .در معماری صخره ای فضای مورد نظر در درون توده ای سنگ هویدا می گردد. و سنگ مانند کالبدی ،قشری مستحکم در اطراف این فضا ایجاد می کند.

در اثر فعل و انفعالات آتشفشانی كوه های سهند؛ منظره‏ای در یكی از خوش آب و هواترین نقاط ایران ایجاد شده كه بیشتر به نظر خواب و خیال می آید. ده ها كران چندتایی، جفتی، تكی، مخروطی شكل و دوك مانند؛ یكی از بهترین مناظر طبیعی ایران را مجسم ساخته است. از دهانه‏های آتشفشان سهند و دیگر كوه های آتشفشانی اطراف، طی هزاران سال، مواد مذاب بیرون می‏جهیده است. این گدازه ها در طی قرون متمادی روی هم انباشته و به تدریج بر روی آنها پوسته‏ای از سنگ ایجاد گردیده است.

باد و باران مفرط به خصوص در كران های ناحیه ورودی روستا بیشتر موثر بوده و صدمه زیادی به آنها وارد آورده، در صورتی كه در شرق و انتهای روستا به خاطر وجود تپه های مرتفع كران ها بلندتر و سالم‏تر باقی مانده است.

در این روستا علاوه بر منازل مسکونی، مسجد، حمام عمومی و مدرسه‌ای نیز ساخته شده است که همانند خانه‌های روستا، در درون صخره‌ها حفاری شده‌اند. خانه‌های چند طبقه این روستا معمولا به واسطه پله‌هایی به هم وصل می‌شوند که در قسمت خارجی سازه قرار دارند. نکته جالب در رابطه با معماری روستای کندوان، استفاده صد درصدی از رایج‌ترین متریال موجود در آن به بهترین نحو ممکن است که از هوش و ذکاوت سرشار معماران بانی آن حکایت دارد.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی پروژه روستا کندوان تبریز
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 92
  • حجم فایل: 8مگابایت

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیانتحلیل و بررسی پروژه روستا کندوان تبریز، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت روستا، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، معماری ایرانی، معماری سنتی، پاورپوینت تحلیل و بررسی پروژه روستا کندوان تبریز، مرمت معماری روستا، پاورپوینت مرمت روستا، پروژه روستا، پروژه روستا کندوان تبریز، پروژه روستا تبریز، تحلیل و بررسی پروژه روستا کندوان تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا