پاورپوینت نمونه موردینمونه موردی پل

تحلیل و بررسی پل زوبیزوری بیلبائو سانتیاگو کالاتراوا

کد محصول: p344–

با تحلیل و بررسی پل زوبیزوری بیلبائو سانتیاگو کالاتراوا در ارسی همراه شما هستیم؛ پل زوبیزوی بیلبائو (The Zubizuri) یکی از مشهورترین پل‌های کابلی طراحی شده به دست معمار توانای اسپانیایی، سانتیاگو کالاتراوا، به شمار می‌رود.

پل زوبیزوری که در زبان باسکی به معنای “پل سفید” است، در میان شهروندان به پل کالاتراوای بیلبائو شهرت دارد که برگرفته از نام معمار اسپانیایی آن، سانتیاگو کالاتراوا است. این معمار، طراحی را برای آن‌چه که در آن زمان با عنوان محل یوریبیتارت شناخته می‌شد، با اشاره به تبادلات بین این زمین و شهر بیلبائو ارائه نمود. در سال ۱۹۹۴ میلادی، دولت محلی، کالاتراوا را برای اتمام این پروژه جدید دعوت نمود و این پل جدید با طولی معادل ۷۵ متر طراحی و اجرا شد.

 پل عابر پیاده زوبیزوری که با عنوان کامپو ولانتین نیز شناخته می‌شود، در بالای رودخانه نرویون واقع شده است وخیابان کامپو د ولانتین  به همراه انسانچ در سرچشمه قدیمی یوریبیتارت، در ساحل سمت راست آن، قرار دارد. پل زوبیزوری، پیاده‌رویی مدرن را به وجود آورده است که از مدخل رودخانه نرویون، در نیمه راه بین پارک بیلبائو اچباریا، تالار شهرداری و موزه گوگنهایم بیلبائو عبور می کند. خیابان کامپو ولانتین، که در سمت راست رودخانه قرار دارد، یکی از معروف ترین معبرهای آراسته درختکاری شده این شهر است که در کنار باغ‌ها، کاخ‌ها و ساختمان‌های مسکونی قرار دارد.

شکل سهمی این سازه در لبه جانبی پوشش شیشه‌ای تکرار شده است که تضاد متقابلی را به این سازه می‌بخشد. پوشش شفاف پل زوبیزوری دارای شعاع باریکی است که پایه پشتیبانی آن را توسط لوله‌ای فولادی تقویت می‌کند. عناصر تشکیل دهنده کف، ۴۱ قطعه از بخش متغیر تیرهای T جفت هستند که دنده‌های قفسه سینه انسان را در ذهن تداعی می‌کنند و موجب شباهت حداکثری آن به پل در ونیز می‌شوند که در سال ۲۰۰۸ میلادی به بهره‌برداری رسید.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی پل زوبیزوری بیلبائو سانتیاگو کالاتراوا
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 23
  • حجم فایل: 4مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان تحلیل و بررسی پل زوبیزوری بیلبائو سانتیاگو کالاتراوا، دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی پل زوبیزوری بیلبائو سانتیاگو کالاتراوا، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، شهرسازی، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی پل زوبیزوری بیلبائو، سانتیاگو کالاتراوا، پروژه معماری، معماری مدرن، پل زوبیزوری بیلبائو، پاورپوینت نمونه موردی، تحلیل و بررسی پل زوبیزوری بیلبائو سانتیاگو کالاتراوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا