خلاصه کتب معماری

خلاصه کتاب طراحی منظر و فضای سبز با درختان و درختچه ها

کد محصول: b1

با خلاصه کتاب طراحی منظر و فضای سبز با درختان و درختچه ها در ارسی همراه شما هستیم؛ وجود پوشش سبز زیبا در محیط، روح بخش فضای سرد شهر و الهام بخش زندگی است. انسان همیشه به سوی طبیعت پناه برده و به دور از هر دغدغه فکری به آرامشی دلپذیر دست می یابد.

در شهرها ضرورت فضای سبز بیش از دیگر نقاط است؛ می توان با بهره گیری از شیوه های مدرن معماری و استفاده از مصالح مناسب چشم اندازهای زیبایی را جانشین مناظر نامطلوب ساخت و بدین ترتیب در امر زیباسازی شهر قدم موثری برداشت.کوشش های جهانی به روی ایجاد محیط طبیعی و حفظ محیط زیست در اکو سیستم های بزرگ متمرکز شده که شهرها نیز یکی از این اکوسیستم های بزرگ هستند که باید به سمت توسعه پایدار شهری سوق داده شوند.

پایداری شهرها اساسا بر اجزای ساخته شده محیط شهری استوار است که توجه بیشتر به اجزای طبیعی و فضاهای سبز شهری را می طلبد. طبیعت شهری مثل پارک ها، به عنوان فراهم کننده خدمات اجتماعی لازمه کیفیت زندگی بشر بوده و جز کلیدی توسعه پایدار می باشد. همچنین منظر سبز و پارک می تواند مزایای اقتصادی برای شهروندان و جامعه فراهم کند.

در مصر باغ ها، هندسی، محوری با تقسیمات چهارگوش و زوایای قائمه بودند، با تاکیدی خاص بر احجام و تندیس های اعتقادی و مجسمه های فراعنه، استخرهای بزرگ لبریز از آب نیل که ارزش ویژه ای به آن می داد و ورزش تفریحی قایقرانی را خدمت می کرد. باغ های فرانسه، که در قرون وسطی از سادگی برخوردار بود و در دوران رنسانس راه تنوع، پیچیدگی، پرکاری و غنا پیمودند و در تکامل خود دارای ساختمان، تراس، پله، آب نما و غیره شدند.

بر باغ پردازی ژاپن عقاید مذهبی و بینش های فلسفی حاکم است و پرداختن به نباتات پشتوانه ای از قداست کهن دارد. باغ سازی ژاپن به مدد دلنشینی و چشم نوازی، بر باغ سازی معاصر تاثیری به سزا دارد.

منوچهر پادشاه پیشدادی نخستین سازنده باغ است که آن را بوستان نامید، یعنی کشتزار بوهای خوب. کوروش نیز اولین کسی است که درختکاری ردیفی منظم را دستور داد. باغ واژه ای است که در زبان های پهلوی، سغدی، فارسی و عربی با تلفظ های مشابه بر معنی واحدی ایستاده است. فردوس هم علاوه بر بهشت، به همین معناست. بسیاری نیز گفته اند ریشه پارادائز هم فارسی است.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: طراحی منظر و فضای سبز با درختان و درختچه ها
  • نام نویسنده: داریوش شیراوند و فروزان رستمی
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات:31
  • حجم فایل: 6 مگابایت

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

طراحی منظر و فضای سبز با درختان و درختچه ها، طراحی منظر، الگوی باغ ایرانی، اصول شهرسازی، فضای سبز، نقش گیاهان، طراحی پارک، معماری منظر، کتاب معماری منظر، دانلود پاورپوینت طراحی منظر و فضای سبز با درختان و درختچه ها، دانلود پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پاورپوینت طراحی منظر و فضای سبز با درختان و درختچه ها، طراحی منظر و فضای سبز با درختان و درختچه ها، پاورپوینت طراحی منظر و فضای سبز با درختان و درختچه ها، کتب معماری، معماری، فضای سبز، طراحی لندسکیپ، طراحی منظر، معماری منظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا