خلاصه کتب معماری

خلاصه کتاب حس وحدت

کد محصول: b11

با خلاصه کتاب حس وحدت در ارسی همراه شما هستم؛ این کتاب را که اولین بار در سال ۱۹۷۰ چاپ شده است شاید بتوان مهم‌ترین کتابی دانست که درباره‌ی معماری ایرانی و به خصوص معماری سنتی ایرانی و ریشه‌های آن طبع شده است.

در پیشگفتار ذهن خواننده بسیار آرام درمسیر جریان های مورد بررسی نویسندگان قرار گرفته وآمادگی پذیرش مفهوم های مورد نظررا پیدا می کند؛اوازخود انسان آغاز می کندچیزی که در برخورد امروز با مدرنیته ی ناقص و فراموش شدن سنت هایی بر پایه ی آداب اسلامی، ایرانی از دست رفته سعی در برانگیختن حس کنجکاوی و پیگیری خواننده دارد تا یاد آور آنچه داشته، بشود.

با مقدمه چینی انسان سنتی در جامه ی اسلامی شروع شده وبه نقش عقل وجایگاه انسان درآفرینش می پردازدوبا استفاده از عقل به زبان نمادها که مبین دانشی است که همانا معرفت می نامند سرازمبانی به وجود آمدن گنبد درمی آورد، که می گوید: گنبد شکل ظرف یا حاوی را دارد وبر اساس قوانین عینی ریاضیات وایستایی ساخته شده است.

کارکرد بی همتای گنبد این است که در عین راه بردن به نقطه ای مرکزی، یک فضای کرویرا هم در بر می گیرد. این کیفیاتی فطری ودائمی گنبد راباید در حکم تجلی و مظهر صغیر گنبد کبیر افلاک، یعنی آسمان، دانست. سپس به سراغ انسان خلاق، همان هنرمند سنتی که با علوم در یافتی از اطراف خود به بازنمایی جلوه ی از حق می پردازد، که استفاده از تصاویر ونقشه ها راه دریافت آن را آسانتر می سازد. وبعد ازآن تحقق از طریق هنر برای دستیابی به آن راراه حل می جوید.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: خلاصه کتاب حس وحدت(نقش سنت در معــماری ایــرانی)
  • نام نویسنده: نادر اردلان و لاله بختیار، ترجمه ونداد جلیلی
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 32
  • حجم فایل: 3مگابایت

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

خلاصه کتاب حس وحدت، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب حس وحدت، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، پاورپوینت خلاصه کتاب حس وحدت، دانلود خلاصه کتاب حس وحدت، پاورپوینت خلاصه کتاب حس وحدت، پاورپوینت نمونه موردی، معماری، کتاب های معماری، کتب معماری، خلاصه کتاب حس وحدت از نادر اردلان، حس وحدت نادر اردلان، حس وحدت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا