خلاصه کتب معماری

خلاصه کتاب معماری و راز جاودانگی

کد محصول: b16

خلاصه کتاب معماری و راز جاودانگی در ارسی؛ «معماری و راز جاودانگی» نوشته کریستوفر الکساندر(-۱۹۳۶) استاد معماری دانشگاه برکلی است. اکساندر به عنوان پدر زبان‌های الگو شناخته می‌شود. برای آنکه دوباره بتوانیم بناها و شهرهایی زنده بسازیم که چون موجودات زنده حیات داشته باشند و به محیط و بهره‌برداران از خود پاسخی طبیعی بدهند باید دوباره زبان‌های الگوی مشترک بسازیم. الکساندر می‌کوشد راه ساختن زبان الگوی معماری و شهر را در این روزگار نشان دهد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

به ما آموخته‌اند که بنای خوب با بنای بد و شهر خوب با شهر بد هیچ تفاوت عینی روشنی ندارد.

حق این است که تفاوت میان بنای خوب و بد، یا شهر خوب و بد امری عینی است. این تفاوت همان تفاوت میان سلامت و بیماری، انسجام و آشفتگی، خودبانی و خودویرانگری است. در عالمی سالم و منسجم و زنده و خودبان، خود مردم می‌توانند زنده و خودآفرین باشند. در عالمی متشتت و خودویرانگر، مردم نمی‌توانند زنده باشند؛ خودشان ناگزیر خودویرانگر و بدبخت‌اند. اما فهم اینکه چرا مردم با اطمینان می‌پندارند که مبنای واحد و استواری برای تفاوت میان بنای خوب و بد وجود ندارد آسان است. این پندار ناشی از آن است که بر کیفیت اصلی‌ای که این تفاوت را موجب می‌شود نمی‌شود نامی گذاشت.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: خلاصه کتاب معماری و راز جاودانگی
  • نام نویسنده: کریستفر الکساندر، ترجمه مهرداد قیومی بیدهندی و با مقدمه دکتر مهدی حجت
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 32
  • حجم فایل: 1مگابایت

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

خلاصه کتاب معماری و راز جاودانگی، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب معماری و راز جاودانگی، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، پاورپوینت خلاصه کتاب معماری و راز جاودانگی، دانلود کتاب معماری و راز جاودانگی، پاورپوینت معماری و راز جاودانگی، پاورپوینت نمونه موردی، معماری، کتاب های معماری، کتب معماری، کریستفر الکساندر، معماری و راز جاودانگی کریستفر الکساندر، کتاب معماری و راز جاودانگی، خلاصه کتاب معماری و راز جاودانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا