خلاصه کتب معماری

خلاصه کتاب چگونه به معماری بنگریم

کد محصول: b2

با خلاصه کتاب چگونه به معماری بنگریم در ارسی همراه شما هستم؛ این کار کلاسیک ( باچاپ اول در ایتالیا در سال 1948 ، ترجمه در سال 1957 ، تجدید نظر در سال 1974 ) تاریخ معماری را در پرتوی ماهیت فضا، جان بخشی و تفسیر آفرینش های معماری بررسی می کند به طوری که زیبایی یا سهل انگاریشان آشکار شود.

در میان قسمت های تجاری و مسکونی، معابد، قصرها و کلیساهای جامع، برنو زوی مفاهیمی همچون پا طاق، ستون و اِلمان را می گنجاند و همه ی آن ها را از نظر معیارهای زیبایی شناسی، فرهنگی و عملکردی مورد مطالعه قرار می دهد و آن ها را در قالب الفاظی قابل فهم و ساده توضیح می دهد. این کتاب به همراه توضیح مثال هایی از تمام تاریخ هنر، یکی از مهیج ترین و تاثیرگذارترین کتاب هایی است که در تاریخ معماری نگاشته شده است.

تمامی ساختمان‌هایی که در اطراف ما وجود دارند، نمودی از معماری به شمار می‌روند که نشانه اندیشه یک معمار و طراح است. معمار درباره مسائلی مانند موفقیت، چگونگی ساخت، جنس مصالح و شکل و شمایل کلی ساختمان تصمیم‌گیری می‌کند. نویسنده سعی دارد به مخاطب خویش توضیح دهد که این تصمیم‌ها چگونه اتخاذ می‌شود و او چه طور می‌تواند معماری را به چالش طلبیده و از آن به شکل دلخواه خود استفاده کند.

وقتی مهندسان، تاریخ معماری را چیزی سوای تکنیک ساختمانی است می نویسند ،چگونه انتظار دارید توده وسیع مردم آن را بفهمند؟وقتی باستان شناسان به تعقل فلسفی اصرار می ورزند و ناقدان ،هنر معماری را در پرتو و انعکاسی از گرایشهای نقاشی معرفی می کنند ،به کدام دلیل مردم باید برروی معماری تعمق کنند و به سرچشمه اولیه آن یعنی نقاشی و مجسمه سازی بازنگردند؟

اگر بخواهیم دانش نگرش به معماری را به مردم آموزش دهیم، بیش از هر چیزی لازم است که در شیوه کار صراحت داشته باشیم. برای خوانندگان معمولی کتب معماری واژه های «حقیقت، حرکت، نیرو، محدودیت، زیبایی، تناسب، تعادل، سایه روشن ،هماهنگی، پروخالی، حجم، تضادو…..» مطرح می شود، باید مشخص شود که این کلمات به چه نکته ای اشاره دارد و اساس و جوهر معماری را روشن نماید.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: خلاصه کتاب چگونه به معماری بنگریم
  • نام نویسنده: برونو زوی‌؛ مترجم فریده گرمان‌
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 91
  • حجم فایل: 3مگابایت

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

خلاصه کتاب چگونه به معماری بنگریم، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب چگونه به معماری بنگریم، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، پاورپوینت چگونه به معماری بنگریم، پاورپوینت نمونه موردی، معماری، پاورپوینت خلاصه کتاب چگونه به معماری بنگریم، کتاب چگونه به معماری بنگریم، خلاصه کتاب چگونه به معماری بنگریم، چگونه به معماری بنگریم، خلاصه کتاب چگونه به معماری بنگریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا